چرایی افشاگری اخیر «القسام» درباره اسرای صهیونیست

تحلیلگران عرب اعلام کردند، افشاگری اخیر سخنگوی گردان‌های «القسام» درباره نظامی اسیر صهیونیست چندین پیام داشت و از جمله آن‌ها این است که سناریوی رژیم صهیونیستی مبنی بر مرده بودن این اسرا حقیقت ندارد.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ - 06February 2020

چرایی افشاگری اخیر «القسام» درباره اسرای صهیونیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از سکوت محض گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس درباره اسرای صهیونیستی که در اختیار دارد «ابوعبیده» سخنگوی این گردان‌های دیروز (چهارشنبه) اطلاعاتی درباره آن‌ها ارائه کرد.

وی بر خلاف رویه معمول القسام اطلاعاتی از این «گنج استخباراتی» فاش کرد و گفت، اسرای صهیونیست در حمله ماه می‌سال گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه زخمی شده‌اند.

دلایل افشاگری ابوعبیده

بر اساس گزارش «الخلیج آنلاین»، «محمد ابوهربید» متخصص امور امنیتی اعلام کرد، ابوعبیده با این پیام می‌خواست مسأله اسرا را با دیگر در محافل اسرائیلی زنده و بر «بنیامین نتانیاهو» اعمال فشار کند. او می‌خواست به خانواده اسرای صهیونیست برساند که نتانیاهو به فکر فرزندان شما نیست.

ابوهربید در ادامه اطلاعات گفته شده را به حمله سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رژیم صهیونیستی به نوار غزه مرتبط کرد که در آن زمان برخی رسانه‌ها اعلام کردند در این حملات «گلعاد شالیت» نظامی اسیر صهیونیست زخمی شده به همین خاطر رژیم صهیونیستی از بیم زندگی شالیت به حملات خود پایان دادند.

وی ادامه داد، القسام می‌خواهد به محافل صهیونیست نشان دهد توانایی اطلاعاتی این رژیم آنطور هم که ادعا می‌کند، نیست و تل آویو از هر آنچه در غزه می‌گذرد، آگاه نیست.

«حمزه ابوشنب» نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی هم اعلام کرد، این اقدام سخنگوی القسام در پی رونمایی از «معامله قرن» و بند مربوط به اسرا صورت می‌گیرد که در آن آمده اسرائیل حق دارد درباره سرنوشت اسرائی که متهم به کشتن نظامیان اسرائیلی هستند، تصمیم بگیرد.

وی افزود، همچنین این اظهارات همزمان با تب انتخاباتی در فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد.

ابوشنب ادامه داد: پیام این است که مقاومت اسرای زنده‌ای در اختیار دارد و سناریوی اشغالگر مبنی بر اینکه سربازان اسیرش، مرده هستند ضرورتا حقیقت ندارد. همچنین این پیام را برای خانواده‌های نظامیان دارد که فرزندان شما نزد مقاومت در خطر هستند و عامل زمان به نفع شما نیست.

وی سپس تصریح کرد، مقامت می‌خواهد به دولت رژیم صهیونیستی این پیام را بدهد که در صورت ادامه تعلل در عقد یک توافق برای تبادل اسرا، دیگر مسؤولیت سرنوشت اسرای صهیونیستی اسیر را بر عهده نخواهد داشت.

القسام در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد، چهار نظامی صهیونیست در اختیار دارد، اما درباره آن‌ها هیچ اطلاعاتی ارائه نخواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار