حجت‌الاسلام رئیسی:

باید تکلیف صید ترال مشخص شود/ استان‌های مختلف می‌توانند با اقتصاد دریایی مشکل اشتغال را حل کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: علاوه بر زندگی صیادان، حیات آبزیان با صید ترال به خطر افتاده است و هم در هرمزگان و هم بوشهر که با آن‌ها دیدار داشتم از این مسئله گلایه داشتند.
کد خبر: ۳۸۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ - 06February 2020

باید تکلیف صید ترال مشخص شود/ استان‌های مختلف می‌توانند با اقتصاد دریایی مشکل اشتغال را حل کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه اول با مشکل زیادی همراه بود که یکی از موانع جدی جنگ هشت ساله و جریان منافقین و جریان‌های مختلف دیگر بود تا نظام اسلامی مبتنی بر دین که برای اداره زندگی انسان معاصر است، تشکیل نشود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان در دوره دوم که تثبیت نظام بود بر ناکارآمدی نظام دمیدند، افزود: دشمنان مدعی بودند که نظام مطابق ارزش‌های دین و مبتنی بر رأی مردم امکان تحقق ندارد، اما دیدیم که هم در دوره تأسیس و هم تثبیت معلوم شد که این نظام کارآمد و پاسخگوی انسان معاصر است.

وی ادامه داد: دشمنان در دوره سوم برای توقف و نگه داشتن پیام انقلاب در حوزه جغرافیایی کشور و جلوگیری از رسیدن پیام آن به دیگر کشور‌ها تلاش کردند و امپراطوری رسانه‌ای دشمن با ایجاد محدودیت‌ها و حصر‌های زیادی در حوزه اقتصادی فعال شدند و گستردگی تحریم به تمام حوزه‌ها ارتباط دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی یادآور شد: دشمن در حوزه محدودیت بسیار بی‌رودربایستی و جدی عمل می‌کند و می‌داند استقلال در حوزه کشاورزی و اقتصادی و صنعت کشور پایه استقلال سیاسی و دیگر حوزه‌ها هم هست و نمی‌خواهند این اتفاق بیافتد، اما به چشم دیدیم که در دوره سوم هم موفق به توقف انقلاب نشدند.

وی با تأکید بر اینکه حقیقتا اهداف و پیام انقلاب توسعه پیدا کرد و منطقه را فرا گرفت، افزود: ایران نه تنها در جغرافیای داخلی بلکه در منطقه حضور تأثیرگذاری داشت هم اینکه منطقه به طرف ظلم‌ستیزی و استقلال حرکت کند و در تمامی حوزه‌های خود تصمیم گیرنده باشند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن خیال می‌کرد با ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی مقاومت متوقف می‌شود، گفت:، اما اقدامات یمنی‌ها و سوری‌ها بعد از شهادت شهید سلیمانی بیشتر شد و شهادت حاج قاسم آغاز بسیاری از اتفاقات در منطقه بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اعلام اینکه بسیاری از اخبار نفوذی‌ها پخش نمی‌شود و فقط دست‌اندرکاران می‌فهمند که چه کار‌هایی می‌کنند که ما در حوزه علم و فناوری و دیگر حوزه‌ها پیش نرویم، گفت: پیشرفته شدن کشور به مصرف نیست بلکه به بالا رفتن تولید است؛ آن چه کشور را پیشرفته می‌کند توانمند شدن در حوزه تولید و بومی شدن دانش است.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمنان با دستگاه‌های مختلف مانع از انتقال تکنولوژی‌های مختلف مانند دانش هسته‌ای به کشور و بومی شدن آن شدند، اما هر دو محقق شود و و در هر حوزه‌ای این‌ها راضی نشدند چیزی به ما بدهند و هر جایی که پیشرفته شده ایم مثلا در صنایع دفاعی خود فرزندان کشور این توانمندی را کسب کردند.

وی با بیان اینکم پیام موشک‌باران پایگاه آمریکایی‌ها «ما می‌توانیم» است و دشمنان این پیام را گرفتند، تصریح کرد: اگر بخواهیم پیشرفته شویم که در برخی از حوزه‌ها مانندصنایع دفاعی، پزشکی و هسته‌ای نشان داده‌ایم که می‌توانیم و هم توانایی بومی کردن آن داریم که باید این پیشرفت در کشور اتفاق بیافتد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر لزوم پیشرفته شدن کشور در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: ما باید در اقتصاد و کشاورزی قوی بشویم؛ اگر تولید و اشتغال و کیفیت و استقلال اقتصادی و پیشرفت و رونق می‌خواهیم باید به سمت قوی شدن در حوزه اقتصاد حرکت کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: موانع مختلفی پیش‌روی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است که باید سیستم اداری ما باید مجوز‌ها را تسهیل کنند تا تولیدکننده تشویق شود؛ در سال رونق تولید بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری حال و هوای تولید در کشور حال و هوای رفع موانع و رونق تولید است.

حجت‌الاسلام رئیسی اگر دستگاه‌های اداری راه‌کار‌های قانونی و چارچوب قانونی را مشخص کنند، مردم عموما اهل قانون‌گریزی نیستند، تأکید کرد: برای تغییر کاربری‌ها قانون داریم و کمیسیون‌هایی برای آن در نظر گرفته است، اگر چارچوب قانونی مشخص نشود می‌بینیم در حاشیه شهر باغ ویلا‌ها ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مطلقا نباید اجازه داد کسی نقض قانون کند، افزود: مردم ما قانون مدار هستند و اجازه نخواهیم داد در کشور کسی قانون شکنی کند، اما باید راه‌های رفتن از مجرای صحیح را مشخص کنیم.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم ساماندهی مسئله ته‌لنجی گفت: روشن برای مردم بیان کنید برای آن کسی که در این قضیه می‌خواهد ارتزاق کند، برای گمرکات و بنادر هم روشن شود و کارگروه تشکیل شود و باید این قضایا برای مردم مشخص کنیم، چون مردم ما عموما قانونمند هستند.

وی با بیان اینکه تکلیف صید ترال باید مشخص شود، ادامه داد: علاوه بر زندگی صیادان، حیات آبزیان با صید ترال به خطر افتاده است و هم در هرمزگان و هم بوشهر که با آن‌ها دیدار داشتم از این مسئله گلایه داشتند.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: این استان و استان‌های دیگر می‌توانند از طریق اقتصاد دریایی و یا گردشگری و میگو و کشاورزی و صنایع تبدیلی و پایین دستی پتروشیمی مشکل اشتغال حل کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: همه باید برای قوی شدن ایران اسلامی تلاش کنیم و پیشرفت واقعی در توانمند کردن کشور است، اما اگر پیشرفت بدون عدالت تازه می‌شویم مانند بعضی کشور‌های مدعی پیشرفته بودن که معنویت ندارند؛ این کشور‌ها در حوزه علم و صنایع پیشرفته هستند، اما در حوزه اخلاق پیشرفته نیستند و برخی از آن‌ها بسیار کمیتشان لنگ است حتی با مردم خودشان و همسایگان شان.

حجت‌الاسلام رئیسی درباره معامله قرن بیان کرد: این طرح کاملا ظلم به مردم فلسطین و منطقه و تضییع حقوق همه ملت‌ها است؛ این‌ها توسعه یافته در حوزه خودشان هستند و در حوزه‌های اخلاق و دیگر حوزه‌های مورد نیاز انسان پیشرفتی ندارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آینده را بسیار روشن برای نظام مقدس اسلامی می‌بینیم، گفت: در کشور ما مشکل وجود دارد، اما حل نشدنی نیست و کشور‌های غربی نسخه شفابخش به کسی نداده‌اند و ما هرجا به نسخه انقلاب اسلامی و ملی خود عمل کردیم پیشرفت داشته‌ایم و هرجا نگاه مان به دشمنان بوده است فشار آورده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه و دشمن‌شکن انتخابات، بیان کرد: تمام افتخار این نظام این است که تمام نهاد‌های آن مبتنی بر رأی مردم است و مسؤولین در بخش‌های مختلف اداری مراقبت کنند مطلقا کاری که تخلف است مانند استفاده از ظرفیت اداری کشور در جهت حمایت خاصی صورت بگیرد، اتفاق نیفتد؛ برای رونق انتخابات تلاش کنیم، اما از اقداماتی که جرم است بپرهیزیم.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: تلاش کنیم انتخاباتی مبتنی بر قانونمنداری، اخلاق انتخاباتی و توجه جدی به حق الناس که رأی مردم است اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها