تروریستی که خانواده‌های داعشی‌ها را از سوریه به عراق منتقل می‌کرد، به دام افتاد

نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق یکی از عناصر داعش را که به صورت مخفیانه خانواده‌های این گروه تروریستی را به عراق منتقل می‌کرد، بازداشت کردند.
کد خبر: ۳۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ - 07February 2020

تروریستی که خانواده‌های داعشی‌ها را از سوریه به عراق منتقل می‌کرد، به دام افتادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، اداره اطلاعات نظامی عراق از بازداشت تروریستی خبر داد که گفته می‌شود به صورت پنهانی خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش را از سوریه به عراق منتقل می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این اداره در بیانیه‌ای که امروز جمعه منتشر کرد، اعلام کرد که نیرو‌های فرماندهی عملیات نینوی به کمک یگان تکاور‌های این عملیات، این تروریست را که برای انتقال خانواده‌های تروریست‌ها، از مدارک و اسناد جعلی استفاده می‌کرد، به دام انداخته‌اند.

بر اساس این گزارش، این تروریست زنان و کودکان عناصر تروریستی داعش را از اردوگاه «الهول» واقع در سوریه به نینوی و از آنجا به استان صلاح الدین (واقع در غرب عراق) منتقل می‌کرد.

سازمان الحشد الشعبی عراق پیشتر از بازداشت خانواده‌های عناصر داعش در استان نینوی این کشور خبر داده بود که به صورت غیرقانونی از اردوگاه مذکور به شمال عراق منتقل شده بودند.

به رغم اینکه خلافت خودخوانده داعش در عراق سال ۲۰۱۷ برچیده شد، ولی شمار زیادی از خانواده‌های عناصر این گروه تروریستی در اردوگاه‌ها یا بازداشتگاه‌های واقع در شرق و شمال سوریه به سر می‌برند. طی چند ماه گذشته که ارتش ترکیه دست به عملیات نظامی در امتداد مرز‌های جنوبی خود با سوریه زد، شبه نظامیان کرد برخی از خانواده‌های داعشی را رها کرده و تهدید کردند که بقیه آن‌ها را نیز آزاد خواهند کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار