نظامیان صهیونیست با حمله به فلسطینی‌های مخالف معامله قرن ده‌ها نفر را مجروح کردند

حمله نظامیان رژیم اشغالگر به تظاهرات فلسطینی‌ها در چند منطقه کرانه باختری علیه معامله قرن با مجروح شدن ده‌ها نفر همراه شد.
کد خبر: ۳۸۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ - 07February 2020

نظامیان صهیونیست با حمله به فلسطینی‌های مخالف معامله قرن ده‌ها نفر را مجروح کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نظامیان رژیم اشغالگر ساعتی پیش به راهپیمایی هفتگی ضد معامله قرن در شهرک «بلعین» در غرب رام الله در کرانه باختری حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی با شلیک گاز اشک آور و درگیری با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی ده‌ها نفر آن‌ها را زخمی کردند.

صد‌ها جوان فلسطینی شرکت کننده در این راهپیمایی موفق شدند دیوار حائل نزدیک به روستا را به آتش کشیده و پرچم فلسطین را روی دیوار به اهتزاز درآورند.

درگیری‌های شدید بین تظاهرات‌کنندگان فلسطینی و نیرو‌های دشمن صهیونیستی در مناطق «قلقیلیه» در کرانه باختری هم چندین زخمی در صفوف تظاهرات‌کنندگان برجای گذاشت.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های روستای «کفر قدوم» در نزدیکی قلیقیلیه نیز ۳۱ نفر مجروح شدند.

روستای «قفین» در طولکرم و منطقه «باب الزاویه» در شهر «الخلیل» در کرانه باختری هم شاهد رویارویی فلسطینی‌ها با نظامیان اشغالگر صهیونیستی بوده است.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی از بیم عملیات‌های استشهادی بیشتر فلسطینی‌ها در کرانه باختری در مخالفت با معامله قرن نیرو‌های بیش‌تری را به این منطقه اعزام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به افزایش تنش در کرانه باختری نیرو‌های اضافه به این منطقه اعزام کرده است.

رژیم صهیونیستی گفته این تصمیم پس از «ارزیابی‌های جاری وضعیتی» اتخاذ شده است و یک گردان اضافه که معمولا شامل چندصد سرباز می‌شود، به کرانه باختری اعزام می‌کند.

این برای دومین بار از زمان رونمایی دولت ترامپ از طرح معامله قرن است که رژیم صهیونیستی حضور نیرو‌های نظامی خود در کرانه باختری را افزایش می‌دهد.

فلسطینی‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به معامله قرن آمریکا، دو عملیات استشهادی علیه نظامیان صهیونیست انجام دادند. در اولین عملیات که با خودرو در قدس اشغالی انجام شد، طی آن چهارده نظامی صهیونیستی زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد. این عملیات علیه تیپ گولانی بود.

در دومین عملیات نیز یک جوان فلسطینی در منطقه «باب الاسباط» با استفاده از سلاح گرم عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست در باب‌الاسباط مسجدالاقصی انجام داد و بر اثر آن، یک مأمور صهیونیست از چند نقطه بدن مجروح شد و خود جوان که از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود به شهادت رسید.

در نزدیکی شهر «رأس کرکر» واقع در غرب رام‌الله نیر یک فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست آتش گشود و از صحنه گریخت که بر اثر آن یک نظامی زخمی شد.

از سوی دیگر پس از آنکه نظامیان رژیم صهیونیستی برای تخریب منزل اسیر «احمد جمال القبع» به جنین در کرانه باختری یورش بردند، درگیری‌های شدیدی میان آن‌ها و جوانان فلسطینی آغاز شد.

نظامیان صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گلوله جنگی استفاده کردند که طی آن «یزن منذر ابوطبیخ» (۱۹ ساله) به شهادت رسید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک پلیس تشکیلات خودگردان به نام «طارق بدوان» که در درگیری‌های بامداد جنین زخمی شده بود، ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار