سفر مقامات جنبش فتح به منطقه غزه

دو تن از مقامات جنبش فتح امروز (جمعه) برای دیدار با مقامات حماس وارد منطقه غزه شدند.
کد خبر: ۳۸۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ - 07February 2020

سفر مقامات جنبش فتح به منطقه غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، دو عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین صبح امروز (جمعه) با عبور از گذرگاه «بیت حانون» وارد منطقه غزه شدند.

به نوشته خبرگزاری صفا، «روحی فتوح» عضو کمیته مرکزی فتح و «اسماعیل جبر» مشاور امور امنیتی «محمود عباس» امروز وارد غزه شده‌اند.

تا کنون خبری از اینکه این دو تن با کدام یک از مقامات حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه دیدار کرده‌اند؛ خبری منتشر نشده است.

پیش از این قرار بود در پی اعلام طرح «معامله قرن» سران فتح و حماس نشستی در روز چهارشنبه در غزه داشته باشند، اما جنبش فتح بهانه آورد که حماس با انجام آن موافقت نکرده و بنابراین این سفر به تعویق افتاده است، ادعایی که با واکنش تند حماس مواجه شد و «فوزی برهوم» سخنگوی این جنبش اعلام کرد که مقامات حماس موافقت کامل خود را به اطلاع مقامات فتح رسانده بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه هفته پیش در کنفرانسی مطبوعاتی از طرح معامله قرن رونمایی کرد و عباس و هنیه پس از آن در تماسی تلفنی بر وحدت ملی تأکید کرده بودند.

از سوی دیگر سفر دو مقام فتح به غزه در شرایطی صورت می‌گیرد که کرانه باختری و قدس در دو روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها بود و تا کنون چهار فلسطینی شهید و بیش از ۱۶ مأمور صهیونیستی زخمی شده‌اند. رخداد‌هایی که با حمایت حماس و جهاد اسلامی از مبارزه فلسطینی‌ها همراه شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار