سخنگوی فضایی وزارت دفاع:

ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدند

سید احمد حسینی گفت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی (ره) آماده شدند.
کد خبر: ۳۸۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ - 07February 2020

ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، «سید احمد حسینی» سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: ماهواره‌بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرآیند پرتاب به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) منتقل شدند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پایگاه فضایی با انجام عملیات‌های مورد نیاز آماده پرتاب است، گفت: ۲۰۰ فرآیند اصلی توسط ۳۰ تیم و ارتباطات مورد نیاز با شش استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.

حسینی با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر پروژه‌های تحقیقاتی هستند، گفت: ماهیت پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه به این صورت است که در این فرآیند یک طرح ریزی وجود دارد و گام‌های فرآیند مطابق طرح ریزی پیش می‌رود و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل و تحلیلی که روی داده‌ها و نتایج اتفاق می‌افتد، تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می‌شود.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع ادامه داد: اولین زمانی که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرآیند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ به دلیل تست تکنولوژی‌های جدید دارای شرایط پیچیده است.

حسینی خاطرنشان کرد: آنچه در اجرای این پروژه اهمت دارد برداشت گام به گام داده برداری‌ها و انجام تحلیل‌ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده برداری گام‌های بعدی را برای پروژه‌های آتی بردارند.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع تأکید کرد: موفقیت در مرحله از پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدوریم این دستاورد‌ها ما را به هدف نهایی رسانده و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار