جارد کوشنر:

کشور‌های عربی مخالفتی با معامله قرن ندارند

داماد رئیس‌جمهور آمریکا و طراح طرح تحمیلی موسوم به «معامله قرن» گفته که کشور‌های عربی مخالفتی با این طرح ندارند.
کد خبر: ۳۸۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ - 07February 2020

کشور‌های عربی مخالفتی با معامله قرن ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «جارد کوشنر»، داماد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و معمار طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده از شورای امنیت سازمان ملل خواسته آنچه به ادعای او «عادات قدیمی» است را تغییر داده و «دشوارترین مشکل در دنیا» را حل کند.

کوشنر روز پنجشنبه معامله قرن را به شورای امنیت ارائه کرد. او در این جلسه با استفاده از نقشه و گرافیک‌هایی تلاش کرد از طرح تحمیلی معامله قرن دفاع کند.

نماینده‌های چندین کشور از جمله بریتانیا و بلژیک گفتند که این نشست «بسیار جالب» بوده. یک دیپلمات گفت طرح آمریکا در قالب کتابی بزرگ که به امضای کوشنر رسیده تحویل نماینده‌های چند کشور شده است.

کوشنر در جمع خبرنگاران شش رسانه از جمله خبرگزاری فرانسه گفت: «مردم می‌خواهند تفکرات و پیشرفت‌های جدیدی را شاهد باشند.»

وی در ادامه گفت: «کاری که ما در تلاش برای انجام آن هستیم تلاش برای مبارزه علیه عادت‌ها است. عده‌ای مدت‌های مدید گرفتار عادات بوده‌اند و حرف‌های یکسانی را بر سر زبان آورده‌اند.»

کوشنر در ادامه به موضع‌گیری کشور‌های عربی در خصوص معامله قرن اشاره کرد و گفت که این کشور یا در قبال معامله قرن موضع خنثی گرفته اند و یا از آن حمایت کرده‌اند. وی گفت: «بیانیه‌های انتقادی بسیار کمی مطرح شده‌اند.»

داماد ترامپ در ادامه گفت: «ما قادر خواهیم شد آدم‌های بیشتر و بیشتری را متقاعد کنیم که مسیر رو به جلو همین است. مردم از این مسئله خسته شده‌اند و می‌دانند که دیدن یک راه حل در راستای منافع ملی آن‌ها است.»

دونالد ترامپ شامگاه سه‌شنبه (هشتم بهمن) طی نشست خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها