عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ارتقای سطح دیپلماسی ایران در عرصه بین‌الملل، دستاورد انقلاب اسلامی است

محمدابراهیم رضایی گفت: ارتقای سطح دیپلماسی ایران در عرصه بین‌الملل در سایه اقتدار نظامی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ - 08February 2020

ارتقای سطح دیپلماسی ایران در عرصه بین‌الملل، دستاورد انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر، اظهار داشت: کشورمان در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب، تنش‌های مختلفی را تجربه کرد و بر این اساس دشمنان تلاش کردند به حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی آسیب وارد کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی عرصه دفاعی و امنیتی ایران اسلامی بیانگر رشد و پیشرفت چشمگیر است که حاصل فعالیت جوانان برخواسته از متن انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که دوران پیش از انقلاب حریم کشورمان همواره در معرض تهدید قرار می‌گرفت اما اکنون نه تنها ایران مقتدر است، بلکه تهدیدها را پاسخ می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه استقلال ایران اسلامی در سایه اقتدار نظامی شکل گرفته که این مهم از دیگر دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود، ادامه داد: نباید فراموش کرد امروزه کشورهای مختلف در منطقه درگیر جنگ و تجاوز نظامی هستند اما آرامش و امنیت در ایران به صورت پایدار و ملموس وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی، سیاست خارجی کشورمان جایگاه خوبی در عرصه بین‌الملل نداشت، تصریح کرد: این مهم در حالیست که اکنون ایران اسلامی به عنوان کشور تاثیرگذار بشمار می‌رود و دارای نفوذ معنوی قابل تاملی است که از برکت انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه وقتی دیپلمات‌های ایرانی در میز مذاکره حاضر می‌شوند از موضع قدرت صحبت می کنند که نشان دهنده داشتن استقلال و آزادگی است زیرا در گذشته شاهد سرسپردگی محض به غربی‌ها خصوصا آمریکایی‌ها بودیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها