سرهنگ وحیدی:

ایران شاخصه‌های ابرقدرتی آمریکا را زیر سوال برد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: امروزه آمریکا حق دارد از ایران عصبانی باشد چون ایران شاخصه‌های ابرقدرت بودن آمریکا را زیر سوال برده است.
کد خبر: ۳۸۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ - 08February 2020

ایران شاخصه‌های ابرقدرت آمریکا را زیر سوال برده است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، امروز در همایش نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: هدف بزرگداشت دهه فجر یادآوری این ایام، تبیین دستاوردهای انقلاب و مقایسه ۴۰ ساله انقلاب با گذشته و نگاه به گذشته و عبرت گرفتن از آن است. جوانان امروزی اگر تاریخ پهلوی را مطالعه نکنند متوجه آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های آن نخواهند شود.

وی افزود: با مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان متوجه شد که رهبری ۴۰ بار از واژه جوانان استفاده کرده‌اند که ۳۷ بار آنها با عنوان جوانان و سه بار با عنوان عزیزان بوده که همین نشان دهنده اهمیت نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی ادامه داد: یک میلیون مترمکعب از خاک ایران در دوران قاجار به خارجی‌ها واگذار شد، در دوران پهلوی نیز در کتاب‌های درسی می‌نوشتند حکومت موهبت الهی است و با این عوام‌فریبی می‌خواستند برای خودشان مشروعیت کسب کنند این‌ها نمونه‌کوچکی از خیانت آنها به مردم است.

وی با اشاره به جنایات پهلوی عنوان کرد: پهلوی دوم پس از کودتای مرداد ماه ۳۲ در پی امید واهی مصدق به آمریکا و سقوط دولت او به قدرت بازگشت چون مصدق از روحانیت جدا شده و به آمریکا دل بسته بود و همین موارد از جمله اشتباهات مصدق بود که موجب شد حکومت پهلوی به سلطنت خود ادامه دهد.

سرهنگ وحیدی تصریح کرد: در دوران پهلوی، حکومت از هر جهت وابسته به آمریکا بوده و حتی مدیران استانی کشور را آمریکایی‌ها انتصاب می‌کردند و ایرانی‌ها در آن زمان به قدری ذلیل شده بودند که حتی به سگ آمریکایی‌ها هم حق اهانت نداشتند چه برسد به سربازان آمریکایی، چون آن سربازان در ایران مصونیت داشتند.

وی عنوان کرد: کسی در دوران پهلوی حق انتقاد نداشته و کسی از روی ترس نمی‌توانست بر علیه پهلوی سخنی بگوید چرا که کوچکترین انتقاد را به گوش ساواک می‌رساندند و خفقان شدیدی در جامعه وجود داشت و ایران آن زمان وابسته محض بود به گونه‌ای که حتی توانایی تولید یک سیم خاردار ساده را هم نداشت.
آمریکا حق دارد از ایران عصبانی باشد
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: امروزه آمریکا حق دارد از ایران عصبانی باشد چون ایران شاخصه‌های ابرقدرت بودن آمریکا را زیر سوال برده است، در گذشته کسی در دنیا جرات نمی‌کرد به پرچم آمریکا توهین کند و پایگاه‌های آنها را مورد اصابت موشک قرار دهد بدون آنکه این موشک‌ها رهیابی شوند و پهباد آمریکایی را سرنگون کنند و خیلی موارد دیگر موجب شده است تا استکبار جهانی عصبی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اگر مشکلات اقتصادی و تحریم در کشور وجود دارد این تحریم‌ها تازگی نداشته و از همان اول انقلاب، آمریکا ایران را تحریم کرده است.

سرهنگ وحیدی عنوان کرد: مردم ایران با هدایت رهبر کبیر انقلاب با هدف استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی قیام کردند تا اینکه این انقلاب به پیروزی رسید و امروزه افتخار ما این است که مستقل هستیم و هزینه‌ای که امروزه نیز پرداخت می‌شود به دلیل همین استقلال است.

وی اظهار کرد: مردم ایران که در ۱۲ فرودین ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند موجب دغدغه آمریکا شد چرا که آنها از به چالش کشیدن مکتب لیبرال دموکراسی ناراحت هستند و نمی‌خواهند گفتمان جمهوری اسلامی در برابر مکتب آنها بایستد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی، قله‌ای به نام دفاع مقدس وجود دارد که هشت سال طول کشیده است و این دفاع مقدس بعد از آن رخ داد که ایران با گروهک‌های ضدانقلاب اول انقلاب مقابله کرد و به پیروزی رسید چون دشمنان می‌خواستند ایران را به پنج کشور کوچک تجزیه کنند و چون به هدف خود نرسیدند جنگ تحمیلی را به راه انداختند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر نیز دشمنان برای تجزیه ایران و کشورهای منطقه گروهک‌های تروریستی مانند داعش را به وجود آوردند که بی‌شک داعش آخرین این گروهک‌ها نخواهد بود و در آینده نیز گروهک‌های دیگری با عناوین دیگر به وجود خواهند آمد.

سرهنگ وحیدی با اشاره به سالگرد وفات حضرت ام‌البنین(س) و تسلیت این روز گفت: این بانو شخصیت بزرگی دارد که در سایه حضرت زینب کبری(س) و حضرت فاطمه زهرا(س)، جایگاه و شخصیت ایشان آنگونه که باید شناخته نشده است و این بانوی بزرگوار پس از واقعه کربلا و بازگشت کاروان به مدینه و شنیدن داستان کربلا به حدی ناراحت شد که پس از آن چندی بیش زندگی نکرد.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد یکی از فناوری‌های مهم استخراج ارزش‌های دفاع مقدس است، اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی ۴۴۳ تشکل مردم نهاد وجود دارد که تنها ۹ مورد آنها در ارتباط با دفاع مقدس فعالیت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با درخواست از سازمان‌های مردم‌نهاد برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس گفت: بنیاد حفظ آثار آمادگی دارد همکاری لازم با این سازمان‌ها را داشته و تا حد امکان با آنها تعامل داشته باشد.
گفتنی است که تجلیل از مادران شهدا و همسران نیروی هوایی بخش پایانی این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها