قدردانی نماینده گوترش از حمایت ایران برای تداوم فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با خاجی از حمایت ایران برای تداوم فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریه قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۸۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ - 08February 2020

قدردانی نماینده گوترش از حمایت ایران برای تداوم فعالیت‌های کمیته قانون اساسی سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه که به تهران سفر کرده، امروز (شنبه) با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه به ویژه موضوع ادلب، کمیته قانون اساسی، بازسازی، کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان، آوارگان و سایر امور بشردوستانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار همچنین زمینه‌های همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد برای کمک به حل و فصل بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار با مرور آخرین تحولات سوریه به بررسی وضعیت ادلب پرداخت و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و لزوم اجرای توافق سوچی تصریح کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انسانی تاکید و جهت کمک به حل و فصل اختلافات بین ترکیه و سوریه آمادگی دارد.

همچنین طرفین بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق فرآیند‌های سیاسی و گفت‌وگو‌های سوری- سوری تاکید کردند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد که در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای به کشورمان سفر کرده است، با ارائه گزارشی از برخی اقدامات و تحرکات صورت گرفته به ویژه ملاقات با مسئولان سوری، از حمایت جمهوری اسلامی ایران برای تداوم فعالیت‌های کمیته قانون اساسی قدردانی کرد.

پدرسون پیش از این نیز با محمدجواد ظریف دیدار کرده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار