آیت‌الله علم‌الهدی:

بیعت همافران ارتش با امام خمینی (ره) یک جریان تکلیف‌ساز بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیوستن کارکنان ارتش به انقلاب اسلامی صرفا یک بیعت و حرکت انقلابی نبود بلکه یک حرکت تکلیف‌ساز برای انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۳۸۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ - 08February 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مشهد اظهار داشت: حضور پرافتخار و پرشور همافران ارتش در بیعت با امام خمینی (ره) ویژگی بارز روز 19 بهمن است و این مسئله‌ای است که بسیاری از شما عزیزان به روایت صدا و یا تصویر آن را شنیده و یا دیده‌اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: پیوستن کارکنان ارتش به انقلاب اسلامی صرفا یک بیعت و حرکت انقلابی نبود بلکه یک حرکت تکلیف‌ساز برای انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: شاه در برقراری امنیت نقش مردم را نادیده گرفته بود و به ارتش نیز اطمینان نداشت و در عین حال کاملا بر ارتش مسلط بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مستشاران آمریکایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ارتش نفوذ بالایی داشتند و تمامی امور ارتش توسط آنها صورت می‌گرفت تصریح کرد: علاوه بر این شاه به صورت مضاعف از نیروی هوایی و هوانیروز هراس داشت زیرا احتمال کودتا از سوی آنان را می‌داد، لذا فرمانده نیروی هوایی را از اعضای خانواده خود انتخاب کرده بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره محل حضور سرسپرده‌ترین افراد به شاه بود زیرا از نیروی هوایی هراس داشت و حتی کسانی را که تخصص چندانی در نیروی هوایی نداشتند به این سمت می‌گماشت.

وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش داشتند همافران را تربیت نظامی کنند و به همین دلیل بسیاری از این همافرانی که بعدها با امام راحل بیعت کردند کسانی بودند که پیش از این در آمریکا تربیت نظامی شده بودند و تلاش شده بود در این تربیت نظامی حب وطن و دین‌مداری از آنها گرفته شود.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: آنها می‌خواستند همافران ارتش ایران مزدور باشند و علاقه‌ای به وطن نداشته باشند اما بعدها شاهد بودیم که همافران با این سابقه و تربیت به عنوان اولین نیرو به انقلاب پیوستند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این حرکت همافران یک بیعت تکلیف‌ساز بود و انقلاب اسلامی در این مدار به پیروزی رسید. امروز 41 سال از عمر بابرکت نظام و انقلاب می‌گذرد و شاید ابتدای انقلاب دشمن تصور این عمر بابرکت را نداشت و امروز شاهد هستیم که تصمیم‌گیرنده نخست تحولات منطقه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار