دو نظامی آمریکا در افغانستان کشته شدند

آمریکا تایید کرد که در حمله به پایگاهی در ننگرهار افغانستان که روز گذشته رخ داد، دو نظامی آمریکا کشته و شش نظامی‌اش مجروح شده‌اند
کد خبر: ۳۸۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ - 09February 2020

دو نظامی آمریکا در افغانستان کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان شامگاه جمعه اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در این کشور در ولایت «ننگرهار» مورد حمله قرار گرفته‌اند.

منابع خبری آمریکا گزارش دادند که این حمله زمانی انجام شد که نیروهای آمریکایی و افغانستانی در حال انجام عملیات در استان ننگرها بودند.

شبکه خبری «الجزیره» صبح امروز شنبه گزارش داد که در جریان این درگیری، دو نظامی آمریکایی کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در بیانیه فرماندهی نیروهای آمریکایی آمده است: برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که یک فرد، که لباس نیروهای مسلح افغانستان را به تن کرده بوده، به نیروهای آمریکایی تیراندازی کرده است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که برخی از کشورهای عضو «ناتو» در حال انجام بررسی‌های لازم برای خارج کردن هزاران نفر از نیروهای خودشان از افغانستان، همزمان با طرح آمریکا برای کاستن از نیروهای خود در این کشور هستند.

در همین ارتباط، روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا چهارشنبه گذشته گزارش داد، تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش نیروهای آمریکا از ۱۲۰۰۰ نفر به ۸۵۰۰ نفر باعث آغاز بحث‌هایی در میان ۲۹ کشور عضو ائتلاف ناتو و برخی از دیگر کشورهایی شده است که در افغانستان نیرو دارند.

به گزارش این روزنامه، در حالی که برخی از کشورها معتقدند باید شمار نیروهای خود در افغانستان را کاهش دهند، کشورهای دیگری مانند آلمان و ایتالیا بر این باورند که می‌توانند تحت شرایطی نیروهایشان را حفظ کنند.

در همین راستا، «لطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به حضور غیر قانونی نظامیان آمریکا در این کشور و سراسر منطقه تاکید کرد که آمریکا باید از منطقه خارج شود و مسلمانان باید با یکدیگر علیه تهاجم لجام گسیخته آمریکایی‌ها در منطقه متحد باشند.

پدرام تصریح کرد که «باید خودمان توان مدیریت مناطقمان را داشته باشیم و از خروج آمریکا از منطقه هراسی نداشته باشیم. برای یک ملت مسلمان شرم آور است که اینگونه فکر کنند و این روشنفکران و مزدوران خائن آمریکا هستند که چنین افکاری را در جوامع اسلامی تزریق می‌کنند و اعتماد بنفس یک ملت را نابود می‌کنند».

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار