امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ارتش و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

ارتش جمهوری اسلامی و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برای انجام همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه امضا کردند.
کد خبر: ۳۸۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ - 09February 2020

ارتش جمهوری اسلامی و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه، همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش و «وحید احمدی» رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در این مرکز برگزار شد.

احمدی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در این مراسم اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذار از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حرکت‌های بزرگی را در حوزه همکاری‌ها با نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌ها داشته‌ایم که ثمرات آن را در رشد و پژوهش علمی مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: در سراسر جهان از سرریز توسعه علمی در حوزه‌های نیرو‌های دفاعی و مسلح پس از مدتی در حوزه‌های عمومی نیز استفاده می‌شود و این مرکز نیز به‌عنوان بازوی اصلی وزارت علوم در جهت تحقق سیاست‌های کلان در حوزه علم و فناوری گام برمی‌دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری با ارتش گفت: در زمینه آینده‌نگاری بر اساس اولویت‌های علمی و فناورانه ارتش همکاری وجود دارد؛ همچنین همکاری مشترک در زمینه دیده‌بانی و رصد علم و فناوری در حوزه‌های تخصصی ارتش، پیاده‌سازی استراتژی‌های مدیریت دانش و مستندسازی تجارب سازمانی در ارتش ازجمله محور‌های این تفاهم‌نامه همکاری است.

احمدی همکاری مشترک در زمینه ترویج علم و برگزاری دوره دکترای مشترک، پسادکترا، بورس تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی و همکاری دو زمینه جذب و بهره‌برداری از نخبگان مرتبط دو قالب طرح‌های کسری خدمت و جایگزین خدمت سربازی را از دیگر محور‌های این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی اضافه کرد: درباره سایر محور‌های تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری مشترک در خصوص تدوین و به‌روزرسانی اسناد راهبردی علم و فناوری ارتش در زمینه‌های مورد نیاز و همچنین انجام نظارت و داوری فعالیت‌های علمی و پژوهشی ازجمله طرح‌های پژوهشی، کتب، مقالات بر اساس اولویت‌ها، اهداف و ضوابط طرفین اشاره کرد.

این مراسم با حضور رئیس ستاد ارتش، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، معاون طرح و برنامه و بودجه مجلس آجا، معاون تربیت و آموزش آجا، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی آجا، رئیس اداره پژوهش‌های راهبردی آجا، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت عتف (علوم، تحقیقات و فناوری)، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها