امیر سیاری:

همکاری علمی با نهاد‌های تحقیقاتی موجب ارتقای توان بازدارندگی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی همکاری علمی با نهاد‌های تحقیقاتی را موجب ارتقای توان بازدارندگی کشور دانست.
کد خبر: ۳۸۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ - 09February 2020

همکاری علمی با نهاد‌های تحقیقاتی سبب ارتقای توان بازدارندگی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امیدوارم که این تفاهم‌نامه برای بهره‌برداری ارتش از منابع علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و دانشگاه‌ها منشأ خیر و برکات باشد.

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا  به‌طور مستمر بر افزایش قدرت و اقتدار مجموعه کشور به‌ویژه نیرو‌های مسلح تأکید دارند، افزود: باید توجه داشته باشیم که افزایش قدرت در سایه تلاش علمی و تحقیقاتی میسر است؛ لذا باید در این رابطه اهتمام لازم را داشته باشیم تا سطح بازدارندگی‌مان ارتقا یابد و دیگران جرأت تعرض به خود را ندهند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه در دنیای امروز کشور‌های ضعیف جایگاهی ندارند، عنوان کرد: اگر بخواهیم سایه تهدید برای همیشه از سرمان برداشته شود، باید بر توانمندسازی، آموزش و تخصص نیروی انسانی بیافزاییم.

امیر سیاری گفت: باید تلاش کنیم و تجهیزات مناسب داشته باشیم، باید برای نیازمندی‌های تسلیحاتی فکر کنیم و البته جایگاهی که امروز در حوزه ساخت تانک، توپ، نفربر، جنگنده و ناو موشک‌انداز داریم، خود بیانگر سال‌ها تلاش مستمر و همکاری با نهاد‌های علمی و فناورانه کشور است.

وی ادامه داد: اگر ما امروز به تولید مهمات هوشمند رسیدیم به همین دلیل است؛ لذا باید این راه را تا آخر ادامه دهیم و روز به روز بر قدرت خود بیافزاییم.

رئیس ستاد ارتش با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم خود را از کانون‌های علمی کشور جدا کنیم، گفت: در واقع موفقیت در گرو همین تعاملات و تبادلات علمی است؛ بنابراین باید برای دور کردن تهدیدات و مبارزه با تهدیدات روز، خود را قوی کنیم و این مهم با همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی کشور امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها