برگزاری ششمین جلسه شورای راهبردی زن و دفاع مقدس در اهواز

ششمین جلسه شورای راهبردی زن و دفاع مقدس در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ - 09February 2020

برگزاری ششمین جلسه شورای راهبردی زن و دفاع مقدس در اهواز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، ششمین جلسه شورای راهبردی زن و دفاع مقدس امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

«بتول دوسعلی‌وند» مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و دبیر کمیته زن و دفاع مقدس گزارشی از فعالیت‌های اخیر کمیته ارائه داد و خواستار پیگیری مصوبات جلسات قبل شد.

در ادامه سیده «فرانک موسوی» مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و مسئول کمیته زن و دفاع مقدس به نقش برجسته زنان خوزستانی در طول 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه بانوان و دفاع مقدس صورت گرفته اما به هیچ وجه کافی نیست و سال‌ها تلاش می‌خواهد تا بتوانیم گوشه‌ای از نقش بی‌بدیل مادران، همسران و دختران شهدا و رزمندگان به خصوص در جغرافیای خوزستان را ثبت و ضبط کنیم.

در پایان جلسه و پس از اظهارات اعضاء کمیته، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به تشریح برنامه‌ها و رسالت جامعه و نهادهای مختلف علمی و فرهنگی در قبال جامعه بانوان پرداخت و گفت: باید به گونه‌ای در قبال نقش ارزنده بانوان سرزمین‌مان عمل کنیم که شرمنده تاریخ و خانواده های معظم شهدا نباشیم.

وی افزود: بانوان ما در طول جنگ بارها مسئولیت مردان سرزمین‌شان را به دوش کشیدند. هم مادری کردند، هم پدر بودند و هم با تمام وجود ضمن حضور در صحنه های نبرد به پشتیبانی از جبهه ها پرداختند.

یوسفی تاکید کرد: در هیچ جای دنیا و در هیچ جنگی نمی توان این درصد از مردانگی را در دامان یک زن مسلمان جستجو کرد. زنانی که زینب‌وار، فاطمه گونه و مردانه پای همسران‌شان و فرزندان‌شان ایستادند تا یک وجب از خاک‌شان به دست دشمن نیفتد. ما وظیفه داریم که به صورت علمی و با زبان فرهنگ و هنر به نقش بی‌بدیل بانوان خوزستانی بپردازیم تا دختران نسل‌های بعدی این مملکت بدانند که چه خون دل‌ها خورده شد و چه مادرها و همسرها داغدار شدند تا سایه اقتدار و امنیت بر آسمان این کشور سایه بیندازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار