رییس کمیسیون اصل 90:

قاچاق ارز اثر مخربی بر ساختار اقتصادی کشور دارد/ ناجا اسامی متخلفین اقتصادی را مطرح کنند

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جرائم اقتصادی به حوزه عمومی تعلق دارد اظهار داشت: قاچاق کالاهای مختلف از قبیل قاچاق ارز اثر مخربی بر ساختار کشور دارد.
کد خبر: ۳۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ - 12January 2015

قاچاق ارز اثر مخربی بر ساختار اقتصادی کشور دارد/ ناجا اسامی متخلفین اقتصادی را مطرح کنند

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، پورمختار رییس کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور اظهار داشت: ثروت های نامشروعی که از راه مفاسد اقتصادی به دست می آید در مسیرنامشروعی هزینه می شود.

پورمختار افزود: افرادی که به این جرائم اقدام می کنند معمولا به دنبال پایگاه اجتماعی بالاتری هستند تا بتواند اهداف خود را در اجتماع نهادینه کنند.

وی افزود: ایجاد راه کارهای مناسب برای مبارزه با این جرائم از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد ضمن اینکه افرادی که در طول مدت کوتاهی به جرائم زایدی در حوزه مفاسد اقتصادی روی آورند در جامعه عوارض فرهنگی فروانی را ایجاد می کنند.

رییس کمیسیون اصل 90 خاطر نشان کرد: مسوولیت مبارزه با مفاسد اقتصادی مسوولیت مشترکی است که ریشه بسیاری از این جرائم را در دستگاه های اقتصادی کشور باید جستجو کرد.

پورمختار تصریح کرد: نیروی انتظامی باید توجه خود را به منشا جرائم اقتصادی بیشتر کرده تا بتواند با کشف به موقع از گسترش این فساد جلوگیری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه ضرورت های مبارزه با جرائم اقتصادی آسیب شناسی این موضوع می باشد اذعان داشت: چرایی اینکه جرائم اقتصادی در طول سال های اخیر سیر صعودی داشته است و اینکه با توجه به سازمان های مبارزه با این جرائم هنوز فساد اقتصادی کشور رفع نشده است از جمله موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

پورمختار ادامه داد: هر مسوولی اگر صرفا به انتقاد و ابراز نگرانی بپردازد اما در عمل اتفاقی رخ ندهد قطعا جرائم اقتصادی حل نخواهد شد ضمن اینکه آمارها و اطلاعاتی که از سوی سازمان های مختلف اعلام  می شود باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

رییس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه برخی ازمسوولین نیز بجای اینکه پاسخگو باشند در حوزه جرائم اقتصادی فرافکنی کرده اند خاطر نشان کرد: با ارائه آمار و ارقام غلط از سوی این مدیران با مشکلات فراوانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: همه سازمان های مربوطه باید به صورت جزیی وارد این موضوع شوند و نباید مساله را به رده های پایین تر ارجاع دهند ضمن اینکه عدم پیگری برخی موضوعات از دیگر مشکلاتی محسوب می شود که مقام معظم رهبری نیز بارها در خصوص آن صحبت کرده اند.

وی با بیان اینکه به کارگیری افراد پاک و شجاع در کنار سایر خصایص شخصیتی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: تهدیدات در این زمینه به شدت به چشم می خورد و حتی مواردی در خصوص حذف مسوولین و ارائه گزارش های به ظاهر درست در جهت تخریب مسوولین صورت می گیرد.

پورمختار اظهار داشت: یکی دیگر از آسیب ها که باید مورد توجه مسوولین قرار گیرد کشف رویه های غلطی است که منجر به بروزاین جرائم می شود.

رییس کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: ساختارها و تشکیلاتی که از طریق قانون گذاری شکل می گیرند به انظمام رانت های سیاسی می تواند چهره نظام را مورد خدشه قرار دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متولیان امر مانند مسوولین آگاهی و ناجا می توانند اظهارنظرهای روشنی نسبت به جرائم سازمانی داشته باشند و حتی اسامی متخلفین اقتصادی را نیز مطرح کنند.ضمن اینکه نقش رسانه ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و رسانه ها با پیگری در موضوع جرائم اقتصادی و اطلاع رسانی درست در این حوزه فعالیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها