سردار حاجی‌زاده خبر داد؛

امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به استفاده از بدنه کامپوزیتی در موشک‌های زمین به زمین و پدافندی، از فراهم شدن امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ - 09February 2020

استفاده از بدنه کامپوزیتی در موشک‌های زمین به زمین و پدافندیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از موشک «رعد ۵۰۰» و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌بر‌ها اظهار داشت: ما در نیروی هوافضای سپاه توافقی با دانشمندان و متخصصین داریم که دفاع‌مان باید اقتصادی باشد و اقدام امروز علاوه بر توانمندی‌های حوزه تکنیکی و نظامی، کار را اقتصادی و ارزان‌سازی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه هزینه نیرو‌های مسلح ما بسیار کمتر از نیرو‌های مسلح سایر کشور‌هاست، به قابلیت‌های «بدنه کامپوزیتی» اشاره و تصریح کرد: بیشترین شتاب جانبی که می‌بایست موشک‌ها تحمل کنند، مربوط به موشک‌های پدافندی است و این بدنه کامپوزیتی به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر موشک‌های زمین به زمین، در موشک‌های پدافندی نیز استفاده شود.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با برخورداری از فناوری نازل متحرک، امکان کنترل موشک‌های سوخت جامد در خارج از جو و در فضاپیما‌ها و ماهواره‌بر‌ها و موشک‌های ضد سپر فراهم شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار