نماینده پارلمان سوریه:

«معامله قرن» چیزی جز «سرقت قرن» نیست

«فارس شهابی» نماینده مستقل پارلمان سوریه تاکید کرد معامله قرن چیزی جز سرقت قرن نیست و دمشق مطلقا با این طرح آمریکایی مخالف است.
کد خبر: ۳۸۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 09February 2020

«معامله قرن» چیزی جز «سرقت قرن» نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، طرح آمریکایی معامله قرن که نتیجه دهه‌ها مذاکره برخی طرف‌های فلسطینی با دشمن صهیونیستی در سایه موضع گیری بی رمق اعراب است چیزی جز یک مجمع الجزایر محاصره شده برای فلسطینی‌ها ندارد.

در خصوص معامله قرن که به تازگی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور و با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آن پرده برداری شده بحث و جدل‌های فراوانی مطرح شده است، اما موضع گیری کشور‌های عربی در قبال این طرح که تماماً، حقوق فلسطینی‌ها را نادیده و جانب رژیم صهیونیستی را گرفته، قابل تأمل است.

البته لازم به ذکر است که روز گذشته مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت در سخنانی در نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی در اردن به نیابت از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان، نسخه‌ای از طرح شوم معامله قرن را در سطل زباله انداخت و گفت تنها مکان مناسب و حقیقی این طرح، زباله‌دان تاریخ است.

وی بر حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت فلسطین و قدس دیر یا زود به آغوش امت بازخواهد گشت.

در این بین، سوریه به شدت به طرح آمریکایی مذکور واکنش نشان داده است به طوری که وزارت خارجه این کشور به شدت مخالفت خود با طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرده است.

در همین خصوص، یک منبع در وزارت خارجه سوریه در واکنش به رونمایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از طرح به اصطلاح «صلح» گفت: سوریه به شدت آنچه معامله قرن نامیده می‌شود و بیانگر تسلیم در مقابل رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل است را محکوم می‌کند.

در همین رابطه «فارس شهابی» نماینده مستقل پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح آمریکایی معامله قرن علیه مسأله فلسطین تاکید کرد: معامله قرن در واقع همان سرقت قرن است.

وی در ادامه افزود: این طرح آمریکایی نتیجه اقدامات اسرائیل در تحولات کشور‌های عربی به شمار می‌رود. اسرائیل از تخریب و ویرانی کشور‌های عربی قدرتمند که با روند عادی سازی روابط با تل آویو مخالف هستند حمایت می‌کند.

این نماینده مستقل پارلمان سوریه در خصوص موضع گیری دمشق علیه معامله قرن تصریح کرد: موضع سوریه در قبال این طرح کاملاً مشخص است و دولت دمشق به صورت مطلق با معامله قرن مخالف است.

شهابی هم چنین درباره اوضاع سوریه و تحولات کنونی این کشور تصریح کرد: ما باید سوریه را از دست هم پیمانان صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی نجات دهیم تا بتوانیم با طرح‌ها و نقشه‌های صهیونیست‌ها با تمام قدرت نظامی خود مقابله کنیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار