نیرو‌های صنعا به دروازه شهر مأرب رسیدند

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی‌های خود به دروازه شهر مأرب مرکز استان مأرب رسیدند.
کد خبر: ۳۸۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ - 09February 2020

نیرو‌های صنعا به دروازه شهر مأرب رسیدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، مرکز رسانه‌ای «الاعلام الحربی» صنعا روز دوشنبه ویدئویی را منتشر کرد که صحنه‌هایی از تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی بر ارتفاعات راهبردی «صلب» مشرف به شهر مأرب را نشان می‌دهد.

در این صحنه‌ها نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال حمله به ارتفاعات صلب و مواضع نظامی در غرب شهر مأرب هستند که به دنبال آن با مزدوران ائتلاف سعودی در این منطقه درگیر می‌شوند و این عناصر مزدور پا به فرار می‌گذارند، ادوات نظامی آن‌ها منهدم شده و بخشی از تجهیزات بر جا مانده از آن‌ها به غنیمت گرفته می‌شود.

این فیلم همچنین نشان می‌دهد که صنعا سلاح‌ها و وسایل نقلیه زرهی مزدوران ائتلاف را ضبط می‌کند تا به لیست مقادیر زیادی سلاح که قبلاً از ۱۷ تیپ و چند گردان در درگیری‌های جبهه نهم توقیف کرده بود، اضافه شود.

در این فیلم مرکز مأرب از فراز کوه صلب نشان داده می‌شود به گونه‌ای که این شهر از مواضعی که به تصرف نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی درآمده کاملا در تیررس قرار دارد.

در همین حال پایگاه خبری «صدی البلد» هم گزارش داد، حزب الاصلاح و نیرو‌های یگان «علی محسن الاحمر» اطلاعات محرمانه‌ای درباره لیست اهداف هواپیما‌های ائتلاف را در اختیار اتاق عملیات نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی قرار داده است به گونه‌ای که نیروی هوایی ائتلاف نتوانست به مقاصد حملات خود دست یابد.

در این میان نام «عبدالله علی معزب» به عنوان یک فرمانده نظامی نیرو‌های «علی محسن الاحمر» آمده که گفته شده با نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی همکاری کرده و مواضعی نظامی در استان مأرب را بدون درگیری تحویل نیرو‌های ارتش داده است.

«مبخوت بن عبود الشریف» رئیس حزب «التجمع الیمنی للاصلاح» در استان مأرب از جمله دیگر کسانی است که گفته شده با دولت صنعا همکاری کرده و مواضعی نظامی را به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی تحویل داده و همچنین نیرو‌هایی را برای زیر نظر گرفتن تحرکات افسران ائتلاف عربی در مأرب مستقر کرده است که اطلاعات محرمانه را در اختیار نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی قرار می‌دهند.

نیرو‌های انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن در دو هفته گذشته حملات سنگینی در جبهه «نهم» در شرق صنعاء و به دنبال آن تا استان‌های مأرب و الجوف انجام داده و توانستند مناطق وسیعی را به سرعت به کنترل خود در آورند.

نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی که حدود سه هفته پیش به امید ورود به استان صنعاء عملیات نظامی را آغاز کرده بودند، نه تنها نتوانستند وارد این استان شوند، بلکه پس از چهار سال حضور در منطقه «نِهم» مجبور شدند با حملات سنگین نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل آن را به انصارالله یمن واگذار کرده و خود به سمت استان مأرب عقب‌نشینی کنند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همزمان با جبهه نهم به مقابله با عناصر مزدور ائتلاف سعودی تا استان‌های مأرب و الجوف پرداختند و جبهه نبرد در استان مأرب همچنان داغ است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار