امیر نصیرزاده در جمع خبرنگاران:

توانمندی اعمال قدرت در برابر هر تهدیدی را داریم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ما این توانمندی را داریم که برای دفع هر نوع تهدیدی یا پاسخگویی به آن، قدرت هوایی خود را به درستی اعمال کنیم.
کد خبر: ۳۸۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ - 10February 2020

مهمترین ماموریت نیروی هوایی اعمال حاکمیت بر فضای کشور استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه دیدار با وابستگان نظامی ۳۵ کشور که در هتل نهاجا انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: بسیار مفتخر هستیم که یکی از روز‌های دهه فجر متعلق به نیروی هوایی است. از همه فجرآفرینان تشکر می‌کنیم که با تشخیص درست راه درست از غلط، از طاغوت بریدند و به انقلاب اسلامی ایران پیوستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید جنگنده کوثر درحال پیگیری است و هرساله تعداد این جنگنده‌ها افزایش خواهد یافت، افزود: در نظر داریم به امید خدا در رژه روز ارتش (۲۹ فروردین) سال آینده یک رژه سه فروندی انجام دهیم. سال گذشته در این رژه یک مانور تک‌فروندی انجام شد و امیدواریم در رژه آتی شاهد اجرای مانور سه تایی از جنگنده کوثر باشیم این سه فروند می‌تواند پایه‌ای برای تشکیل تیم آکروجت باشد.

فرمانده نهاجا همچنین در پاسخ به سوالی درباره حاکمیت بر فضای کشور، گفت: در موضوع حاکمیت بر فضای کشور یکی از اصول قدرت هوایی است و هر کشوری اگر بخواهد به درستی قدرت هوایی خود را اعمال کند، باید بر فضای کشور خود حاکمیت داشته باشد؛ یعنی باید با هر تهدید موجود مقابله کنیم و اجازه ندهیم کسی که شرارت کرده و در کشور ناامنی ایجاد کرده است خودش با امنیت از فضای کشورمان رد شود.

امیر نصیرزاده ادامه داد: این جزء اصول قدرت هوایی است و ما این توانمندی را داریم که برای دفع هر نوع تهدیدی یا پاسخگویی به آن، قدرت هوایی خود را به درستی اعمال کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها