دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جاسوسانِ مرتبط با «زم» را بشناسید

فعالیت‌های مستشاری ایران در سوریه یکی از موضوعات مورد علاقه روح‌الله زم و حامیان غربی او بود و بر این اساس، یک جاسوسِ مرتبط با زم از فعالیت‌های مدافعان حرم اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد.
کد خبر: ۳۸۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵ - 11February 2020

چه کسی اخبار فعالیت‌های مدافعان حرم را برای «زم» ارسال می‌کرد؟به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دوشنبه بیست و یکم بهمن اولین دادگاه «روح الله زم» مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد؛ دادگاهی که مخاطبان بسیاری اخبار آن را دنبال می‌کنند تا بدانند چه کسانی در داخل کشور برای او اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کردند.

بر این اساس، اگر بخواهیم نام تعدادی از رابطین داخلی و خارجی «زم» را عنوان کنیم، اولین فردی که می‌توان اسم آن را ذکر کرد، فردی به نام «علی غزالی» است.

این فرد عضو هیأت مدیره شرکت‌های بزرگ اقتصادی بود و به‌واسطه نفوذی که داشت، اسناد حیاتی و محرمانه سازمان بازرسی کل کشور را در یک ایمیل مشترک برای روح الله زم ارسال می‌کرد.

وی علاوه بر این، اطلاعات بانکی کشور را هم با واسطه سرویس‌های جاسوسی بیگانگان در اختیار اداره خزانه‌داری آمریکا قرار می‌داد.

اما فرد دیگری که برای «زم» اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کرد، «محمدحسین رستمی» بود؛ این فرد که مسئولیت سایت «عماریون» را بر عهده داشت، مدتی را به صورت نفوذی در جمع مدافعان حرم در سوریه حضور داشت و در آنجا با دریافت مبالغی از سوی «زم» اطلاعاتی را در خصوص فعالیت مدافعان حرم برای مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» ارسال می‌کرد.

نفر سومی که می‌توان در این زمینه از او نام برد، شخصی به نام «مریم» است که وظیفه داشت اطلاعات مسئولان و جریانات سیاسی را برای «زم» ارسال کند.

اما «ساغر کسرایی» هم که با وزارت امور خارجه آمریکا مرتبط بود، شخص دیگری است که در فعالیت‌های ضد ایرانی با زم همکاری می‌کرد.

کسرایی به واسطه ارتباطاتی که در وزارت خارجه آمریکا داشت، توانسته بود بودجه‌ای ۵۰ هزار یورویی برای کانال «آمدنیوز» بگیرد؛ علاوه بر این آمریکایی‌ها برای گسترش آشوب‌های خیابانی در ایران قراردادی یک میلیون دلاری با زم امضا کرده بودند.

البته ارتباطات زم محدود به این افراد نبود؛ زیرا وی با سرویس‌های جاسوسی بیگانگان نیز در ارتباط بود که از آن جمله می‌توان به شخصی بنام «نیکلاس» اشاره کرد.

این فرد که عضو آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بود، اطلاعات نظامی و مالی ایران را از «زم» دریافت و به NSA ارسال می‌کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها