یک نویسنده و کارگردان تئاتر:

رشد قابل توجه عرصه تئاتر پس از انقلاب اسلامى ایران/ لزوم توجه بیشتر مسئولین فرهنگی به عرصه نمایش

کارگردان نمایش «مفیستو» گفت: در بخش کیفی نیز عرصه تئاتر پس از انقلاب اسلامى ایران نیز رشد خوبی داشته است، اما همچنان راه طولانی در تئاتر باقی مانده و ما برای رسیدن به ایده آل خود در این هنر فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۳۸۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 11February 2020

رشد قابل توجه عرصه تئاتر پس از انقلاب اسلامى ایران/ لزوم توجه بیشتر مسئولین فرهنگی به عرصه نمایشبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مسعود دلخواه» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگویی پیرامون تحولات بسیار خوب تئاتر پس از انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: تئاتر پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است، این رشد در بخش کمیت به شدت چشمگیر بوده به راحتی می‌توان آن را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در همین راستا ادامه داد: در بخش کیفی نیز عرصه تئاتر پس از انقلاب اسلامى ایران نیز رشد خوبی داشته است، اما همچنان راه طولانی در تئاتر باقی مانده و ما برای رسیدن به ایده آل خود در این هنر فاصله زیادی داریم.

بازیگر فیلم سینمایی «روز بلوا» با اشاره به نیاز عمده هنر تئاتر به صنفی واحد اضافه کرد: هر چند نمی‌توان از ارتقا هنر نمایش بعد از انقلاب اسلامی ایران گذشت، اما این هنر پتانسیل بسیار بالایی دارد که مسئولین فرهنگی می‌توانند با برنامه ریزی بهتر و سرمایه گذاری بیشتر از این پتاسنیل استفاده زیادی ببرند.

کارگردان نمایش «مفیستو» در قبال رشد تئاتر بعد از انقلاب اسلامی اذعان کرد: طبیعتا در ترجمه آثار رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم، این رشد به شدت به دانشجویان تئاتر کمک خواهد کرد، کمک شایانى که آینده این هنر را متعالی خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سویی مراکز فرهنگی و آموزشی تئاتر پس از انقلاب اسلامی رشد کمی قابل ملاحظه‌ای داشته که می‌تواند با افزایش کیفیت آموزش تاثیری دو چندان داشته باشد.

دلخواه با اشاره به افزایش تماشاخانه‌های خصوصی در کشور خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامى ایران تا به امروز تماشاخانه‌های بسیارى نسبت به سال‌های ابتدایی پس از انقلاب اسلامی ساخته و در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار