محمود عباس در شورای امنیت: معامله قرن، نژادپرستی است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت که طرح معامله قرن موجب تثبیت «نژادپرستی» خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ - 11February 2020

محمود عباس در شورای امنیت: معامله قرن، نژادپرستی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه‌شنبه) در سخنانی در صحن شورای امنیت سازمان ملل علیه طرح آمریکایی «معامله قرن» به سخنرانی پرداخت.

به نوشته الجزیره، محمود عباس در این سخنان گفت: «به شورای امنیت آمدم تا بر مخالفت خود با معامله قرن آمریکا تأکید کنم. این مخالفت وسیع به این دلیل است که آمریکا شهرک‌سازی اسرائیل و الحاق اراضی فلسطینی را به رسمیت شناخته و قانونی می‌داند.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که معامله قرن برای از میان برداشتن مسأله فلسطین و حل و فصل ناعادلانه آن مطرح شده است و فلسطینی‌ها با اقدامات عملی برای مقابله با آن با پا خواهند خواست.

وی افزود: «طرح آمریکا، موجب تثبیت سیستم نژادپرستی می‌شود و به جای مجازات اشغالگری به او پاداش می‌دهد. این طرح به صلح منجر نمی‌شود و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.»

محمود عباس در ادامه گفت که ۳۰۰ افسر اسرائیلی با طرح آمریکا به مخالفت برخواسته و در جانب «حق» ایستاده‌اند و فلسطینی‌ها از تظاهرات ضد معامله قرن در تل آویو استقبال می‌کنند.

وی گفت: «از هر کسی در هر جای جهان که با طرح آمریکا در اراضی فلسطین مخالفت کند؛ استقبال می‌کنیم.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از این سخنان بار دیگر مدعی شد که «صلح» (سازش) میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها همچنان ممکن است و اینکه ترامپ پیش از این به او گفته بود که از طرح دو دولتی حمایت می‌کند.

محمود عباس گفت که با آمریکایی‌ها در خصوص حل و فصل نهایی مسأله فلسطین گفتگو کرده است و «معامله قرن» بازتاب عقاید دونالد ترامپ در خصوص فلسطین نیست!.

وی در ادامه بر پایبندی تشکیلات خودگردان به توافق اسلو (۱۹۹۳) و شناسایی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که این طرح معامله قرن قابلیت اجرایی ندارد.

محمود عباس خواستار برگزاری نشست چهارجانبه بین‌المللی شد و گفت که فلسطینی‌ها واسطه‌گری آمریکا را دیگر نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار