سردار جعفری:

جوانان محور برقراری عدالت و ادامه مسیر انقلاب هستند

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم گفت: بنابر دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروزه محور اصلی ادامه مسیر انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم، نسل جوان کشور است.
کد خبر: ۳۸۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ - 12February 2020

محور برقراری عدالت و ادامه مسیر انقلاب، جوانان هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم امروز در همایش ملی «دختران امام» اظهار داشت: خوشحالم که امروز در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در حضور جوانان و نوجوانان انقلابی دهه ۸۰ هستم. عشق و علاقه مردم به راه مقاومت، با شهادت حاج قاسم سلیمانی نمایان شد و این امر نمایش بزرگ قدرت بود که توسط ملت ما و ملت‌های منطقه به تصویر کشیده شد.

وی افزود: ما در راه انقلاب و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی، شهدای زیادی داشته‌ایم و نتیجه همه آن‌ها امروزه در قالب انقلاب اسلامی نمود پیدا کرده است. خدا را شاکریم که این مسیر با وجود کمبود‌ها و مشکلات به خوبی در حال طی شدن است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله تصریح کرد: این جمع و حرکت‌هایی که در میان جمعیت جوان کشور در حال انجام است، مصادیقی از ادامه مسیر انقلاب به دست جوانان است. اکنون انقلاب ما از گام اول عبور کرده و در حال ورود به گام دوم هستیم؛ لازمه این مسیر، آگاهی از اتفاقاتی است که در گام اول رخ داده و در گام دوم نیز قرار است، رقم بخورد.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور تلاش زیادی برای ایجاد ناامیدی‌های سیاسی در سالگرد پیروزی انقلاب داشتند، افزود: شهادت سردار سلیمانی معادلات دشمن را به هم ریخت. شهید سلیمانی همچون دیگر شهدا، عاشق اسلام و جهاد در این مسیر بود و ۴۰ سال از عمر مفید خود را صرف جهاد در این مسیر کرد. امنیت بخش‌های مختلف کشور به‌ویژه مناطق جنوب شرقی، مدیون مجاهدت‌های این شهید بزرگوار و همرزمانش است.

جعفری با تأکید بر اینکه امروزه ادامه و تکمیل مسیر انقلاب به دست جوانان است، گفت: تربیت جوانان مؤمن و انقلابی، فتح‌الفتوح انقلاب است. بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی، شما جوانان مؤمن و از خود گذشته هستید.

وی بیان کرد: علت محبوبیت حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا، داشتن ویژگی از خودگذشتگی بود؛ چرا که این خصلت، افراد جهادگر را از دیگران جدا می‌کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله با بیان اینکه اکنون جهاد در راه خدا تنها به معنای جنگ در این مسیر نیست، اظهار داشت: امروزه جهاد مورد نیاز کشور، مرتبط با جامعه است و اولویت ما نیز جهاد فرهنگی و اجتماعی در گام دوم انقلاب است.

جعفری گفت: ما از تهدیدات دفاعی و امنیتی عبور کرده‌ایم، اما تهدیدات نرم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همچنان باقی است. یکی از تفاوت‌های جنگ نرم با جنگ سخت آن است که علاوه بر دشمن خارجی، دشمن داخلی نیز کشور را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند «بیانیه گام دوم انقلاب از چهار عظمت شامل عظمت انقلاب اسلامی، عظمت دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب، عظمت پیش‌ رو و چشم‌انداز انقلاب و نقش نیرو‌های جوان در رسیدن به این چشم‌انداز تشکیل می‌شود».

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله گفت: امروز نسل جوان باید این نقش و راه رسیدن به چشم‌انداز انقلاب را پیدا کند و این مسیر تنها با مجاهدت به نتیجه می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه سوال نسل جوان این است که برای تحقق گام دوم انقلاب باید چه اقدامی انجام دهند، تصریح کرد: جهاد در این مسیر سه ویژگی دارد و آن عبارت است از اخلاص در عمل برای خدا، جهاد همراه با تلاش و سخت‌کوشی و در نهایت باید بدانیم که کار جهادی در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی، همواره دارای دشمنان و مخالفانی است.

وی با بیان اینکه خواسته رهبر معظم انقلاب از جوانان این است که «جوانان باید محور حرکت بزرگ اجتماعی کشور برای رسیدن به جامعه و تمدنی اسلامی باشند»، گفت: در این راستا باید یک حرکت بزرگ اجتماعی توسط مردم شکل گیرد.

جعفری گفت: همان‌طور که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند، امروز نیز باید در جنگ نرم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال دعوت از مردم برای قیام به عدالت و رسیدن به چشم‌انداز انقلاب هستند. چشم‌انداز انقلاب نیز به معنای نابودی فساد، ظلم و برقراری عدالت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله عنوان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرحله سوم انقلاب، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام است»؛ به معنای آن‌که برخی از دستگاه‌های کشور هنوز اسلامی نیست و نابودی فساد اجتماعی و سیاسی به معنای اسلامی شدن دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه شما جوانان نقش محوری در جامعه برای تحقق یک حرکت اجتماعی را دارید، گفت: نقش امروز جوانان در گام دوم انقلاب بسیار پیچیده‌تر از ۴۰ سال گذشته است و لازمه این مسیر، افزایش آگاهی‌های سیاسی است.

جعفری در پایان یادآور شد: امروزه جوانان می‌توانند با تشکیل هسته‌های چند نفره و به شکل آتش به اختیار، به فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی بپردازند و این خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی از نسل جوان است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار