عضو دیوان عالی قضایی کشور:

علما پرچمداران هدایت مردم در جامعه هستند

حجت‌الاسلام «عزیزالله رزاقی» گفت: علما پرچمداران هدایت مردم در جامعه هستند.
کد خبر: ۳۸۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ - 12February 2020

علما پرچمداران هدایت مردم در جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «عزیزالله رزاقی» عضو دیوان عالی قضایی کشور امشب در مراسم یادبود آیت الله «نورالله طبرسی» که در مصلی امام خمینی ساری برگزار شد، با تسلیت ارتحال این عالم جلیل القدر، اظهار داشت: از نظر اسلام و قرآن انسان موجود برتر در نظام هستی است و تاج کرامت و برتری همه موجودات را بر سر دارد.

وی افزود: سایر موجودات در خدمت انسان و بشر هستند مشخصه اصلی انسان و آن عنصر اصلی و کلیدی که باعث شد بشر برتر از همه موجودات باشد بعد علمی انسان است.

رزاقی ادامه داد: خدای متعال علم الاسما را به جناب آدم آموخت و به ظرفیت علمی انسان اشاره کرد و یکی از ابعاد مأمور شدن فرشتگان به سجده بر انسان ظرفیت فوق العاده علمی است.

این مقام مسئول گفت: بعد علمی انسان مهمترین بعد ارزشی وجود انسان است که هم علم دارای جایگاه ویژه است و هدف از خلقت انسان رسیدن به خداباوری و درک و فهم دانش است و این فلسفه خلقت است که علم به عنوان یک بخش از آن آمده است.

وی ادامه داد: دستیابی به علم فلسفه بعثت هم است بلکه سایر احکام دین هم بر این اساس پایه گذاری شد.

رزاقی افزود: انبیاء الهی و امامان بزرگوار به علم لدنی الهی دست یافتند و یکی از ویژگی‌های شخصیت‌های ارزشی همین است و مهمترین برجستگی آنها داشتن دانش الهی و علم لدنی است.

وی ادامه داد: عالم هم به همین جهت دارای برجستگی ویژه و بهتر از علم است و مقام عالم بهتر و بالاتر مقام علم است.

رزاقی گفت: علما تنها کسانی هستند که خداترسان واقعی هستند و تقوا مبتنی بر علم است و خمیرمایه تقوا علم و دانش است.

وی در ادامه با بیان اینکه علما بهترین خدمت را به رشد و تعالی جامعه کردند، گفت: علما خط هدایت مردم را در تداوم خط نبوت و امامت بر عهده داشتند.

این مسئول با بیان اینکه علما از گذشته تاکنون پرچمدار هدایت مردم بوده و هستند، گفت: در عصر ما امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای این پرچم را در کنار خط ایستادگی بر عهده داشته و دارند.

وی با بیان اینکه علما در عرصه‌های مختلف حضور داشته و کار کردند، گفت: علم، تعلیم، ترویج و تبلیغ دین، تاسیس حوزه‌های علمیه، تالیف کتاب‌های ارزشی نتیجه زحمت علما است.

وی با بیان اینکه عمده بخش فعالیت‌های علما را در دو بخش مقتدای مردم و مردمداری برشمرد و گفت: حضور علما در کنار مردم و گره‌گشایی از کار مردم کار علما است و بخش دیگر سیاست و زمامداری جامعه است و علما وارثان انبیا و امامان هستند.

این مقام مسئول، تربیت جامعه، عدالت محوری، ظلم ستیزی و مقاومت در مقابل استکبار و مستکبرین از جمله اهداف علمایان در جامعه برشمرد و گفت: سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست است یعنی اسلام دارای برنامه دینی برای دستیابی به کمال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها