وزیر دفاع ترکیه؛ با هدف آتش‌بس، نیرو به ادلب می‌فرستیم

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اعزام نیروی نظامی بیشتر به استان ادلب، دولت سوریه را تهدید کرد که قصد دارد وضعیت منطقه را کنترل کند.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ - 13February 2020

وزیر دفاع ترکیه؛ با هدف آتش‌بس، نیرو به ادلب می‌فرستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) در ادامه نقض حاکمیت دولت سوریه و تهدید دمشق، مدعی شد که آنکارا قصد دارد وضعیت منطقه ادلب را برای برقراری آتش‌بس پایدار، کنترل کند.

آکار با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر ادلب گفت: «ما در حال اعزام نظامیان بیشتری به ادلب هستیم تا هم به آتش‌بس پایدار برسیم، هم منطقه را کنترل کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین تهدید کرد ارتش ترکیه علیه هر کسی که آتش‌بس را نقض کند، قوه قهریّه به کار می‌برد، که شامل گروه‌های «افراطی» (تروریست‌ها و عناصر مسلح) نیز می‌شود، و آن‌ها را مجبور به اجرای آتش‌بس خواهد کرد.

آناتولی پیشتر گزارش داده بود ارتش ترکیه علاوه بر اعزام یگان‌های تکاور به پست‌های دیدبانی خود در ادلب، چندین فروند موشک‌انداز در مرز سوریه مستقر کرده است.

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روز‌های اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون ۱۴ نظامی ترکیه‌ای کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: «اگر خون سربازان ما ریخته شود، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می‌کند که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها]می‌گویم، شما امن نخواهید بود».

تهدید‌های ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها