گام دوم/ طی صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

لبیک گروه‌های جهادی به بیانیه گام دوم انقلاب

بیش از ۱۰۰۰ گروه جهادی با صدور بیانیه‌ای، به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب لبیک گفتند.
کد خبر: ۳۸۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 14February 2020

لبیک گروه‌های جهادی به بیانیه گام دوم انقلاببه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با اولین سالگرد بیانیه گام دوم، لبیک گروه‌های جهادی به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب منتشر شد.

مشروح متن این بیانیه در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک امام خامنه‌ای

رهبر جهادگر و مقتدای مجاهدان و مستضعفان

با سلام و نثار نصرت ما به محضر شما

این نامه را نگاشته‌ایم تا در سالگرد صدور بیانیه گام دوم، با صدایی رسا، از حنجره جوانان غیورِ جهادی، فریاد زدیم: «لبیک» جوانانی که به برکت انقلاب، با نعمت بی‌بدیل محرومیت‌زدایی و موانست با ولی نعمتان انقلاب، جوانی می‌گذرانند.

بیانیه گام دوم، شانه‌های ما زیر بار مسئولیت را استوار تر کرد و عزممان برای قیام را راسخ‌تر نمود.

مسئولیت جامعه پردازی و تمدن سازی، مسئولیت پیشرفت جهشی، مسئولیت جهاد امید آفرینی، مسئولیت خیزش جوانان برای انقلاب علمی، مسئولیت جهاد تبیینی برای شکستن حصار تبلیغاتی دشمن و ترسیم ۴ عظمتِ انقلاب، راه طی شده، جوانان و آینده، مسئولیت نقش آفرینی در میان جریان‌های حلقه‌های میانی، مسئولیتِ بسط فرهنگ و روحیه جهاد در میان تمام جوانان و در تمامی عرصه‌های انقلاب در مسیر برپایی تمدن، مسئولیت....

اکنون هنگامه برخواستن و برداشتن گام دوم است. هنگام گام دوم جهاد.

بیانیه گام دوم و نامه تاریخ ساز شما به فرزندان و سربازهای جهادی‌تان، عهد نامه‌ای روشنگر و مسیر آفرین بود برای ما. دریافتیم که باید رشد کنیم و از مرحله و گام نخستی که در آن ایستاده بودیم، به شان و جایگاه و مرحله‌ای دیگر گام برداریم. باید متحول شویم. هویتی جدید، ماموریتی متکامل‌تر، نقش اجتماعی دیگرگون، غایتی بلندتر و اثر بخش‌تر، زبانی رسا تر و … باید پیدا کنیم.

«لبیک»

ما، فتیان‌های روح الله و سید علی، که جوانی خویش را در جهادِ اموال و انفس، گذاشته‌ایم، در این عصر و وضع جدید، با شما عهد می‌بندیم:

* پیشرفت را بشناسیم. به آن باورمند شویم. عدالت را با نگاه مبنایی و تاسیسی، درک کنیم. آن‌گاه، کار جهادی و خدمت-رسانی‌مان را با این نگاه و رویکرد و مسیر، سامانی دوباره دهیم. گفتمانش را بسط دهیم. و سرآخر خود و مردم را برای تغییر مدار کشور مبتنی بر پیشرفت آماده سازیم.

* در مکتب شما آموختیم که تخاصم در کنار آگاهی و جهد، از شروط لازم جهاد است. جهاد کبیر و عدم تبعیت از کفار و طاغوت و استکبار، از شرایط کار جهادی واقعی است. از این روی مبارزه خویش را، هم با محرومیت، وَ هم با تفکرهای غرب زده توسعه گرا، همراه جَهدِمان، خواهیم ساخت. می‌دانیم که تقی زاده‌هایی در نهادها و رسانه‌ها و ساختارهای اجتماعی، نفوذ جریانی کرده‌اند و می‌کوشند تا تلاش جهادی¬ها و جوانان خدمت رسان را به سوی مقاصد خویش بکشانند. ردپای سازمان‌های توسعه جهانی را در روستاها و نقاط محروم و حاشیه شهرها دیده‌ایم؛ از این روی می‌کوشیم تا برای مبارزه با توسعه و برپایی پیشرفت و عدالت، خویش را تجهیز نماییم و مردم را آگاه.

* می‌دانیم برای پیشرفت، باید به منطقه بنگریم. باید جامع نگاه کنیم و از نگاه تک بعدی بپرهزیم. می‌دانیم که پیشرفت، مبتنی بر سبک زندگی و بوم است. باید برای پیشرفت مردم را به پا داشت. مردم محور حرکت در پیشرفت هستند. و.... از این روی، تداوم و ارتباط مستمر با مناطق و تشکیل هسته‌های اجتماعی جوانان را، لحاظ نموده و بر آن همتی سترگ‌تر خواهیم گذاشت. باید به سبک جهادی زیست. زیستن به سبک جهادی استمرار و تداوم و موانست مداوم را می‌طلبد و باید به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شود.

* در گام دوم جهاد، باید نگاهمان به محرومین اصلاح شود. محرومین ظرفیت‌های بزرگ پیشبری ماموریت‌های تمدنی هستند. باید از آن‌ها محرومیت‌زدایی کرد اما بیشترین محرومیت ایشان استضعاف تحمیلی، روندهای ظالمانه، عدم آگاهی و … است. از این روی عزت بخشی، آگاهی بخشی، اجتماع سازی، باز آفرینی هویت و سپردن نقش‌های بزرگ در مسیر گام دوم و تمدن سازی به ایشان، وَ در یک کلام نهضت محرومین برای انقلاب اسلامی، استعدادهای نهفته ایشان را شکوفا خواهد کرد و استضعاف ها را رفع می‌کند.

* گفتمان‌سازی، نقطه ضعف آشکار ماست. کاستی ما در ماموریت بزرگ گفتمان سازی، در وضع کنونی گفتمانی جامعه، که وضعی پر تلاطم است، اثر گذار بوده است. گفتمان سازی ما، باعث خواهد شد تا بیشتر جوانان جامعه، پای کار گفتمان و عمل جهادی بیایند و برای آن زندگی خویش را متحول سازند. اگر امروز گروه‌های ما، تنها قشری از جامعه را تشکیل می‌دهند، برای این کاستی در گفتمان سازی است. از این روی، می‌کوشیم که مجاهدانه، بر گفتمان‌سازی، عزم نماییم و کاستی‌های خویش را ترمیم کنیم.

* باید برای آمدن زنان به میدان جهاد و کار جهادی، هم بیاندیشیم هم میدان‌سازی متناسب داشته باشیم. به نحوی که متناسب با الگوی زن انقلاب اسلامی، یعنی «الگوی زن نه شرقی نه غربی» باشد. امروزه گروه‌های خوبی از خواهران جهادی، شکل گرفته است؛ اما هیچ تناسبی با توان عظیم این کنشگران و مخاطبان ندارد.

* می‌کوشیم تا توان فکری و راهبرد اندیشی و رصدگری تحلیلی مان را قوت بخشیم. هر گروه جهادی باید تواند در قواره یک هیات اندیشه ورز، عمل کند. تا چراغی برای حاکمیت و دیگر گروه‌های فعال در هر منطقه باشد و بتواند نقش هدایتی را برای دیگران ایفا کند.

* هر چند ما از امام آموختیم که عرفان در مبارزه است و خودسازی حقیقی، در مسیر مجاهدت و صبوری بر سختی‌های جهاد، شکل خواهد گرفت؛ اما می‌کوشیم که معنویت را در خود و در رفتار جهادی‌مان، بیش از پیش وارد کرده و محور حرکت خویش قرار دهیم.

ما می‌دانیم که اگر به این عهدها توفیق یابیم و عمل کنیم، بسیاری از مسائل کشور حل خواهد شد. الگوی مدیریتی جدیدی برای ایران و جهان جلوه گر خواهد شد. حسرت تاریخی شما بر تعطیلی حرکت بزرگ و نهادگونه جهاد سازندگی، رفع خواهد شد. و...

از این روی، امید بسته‌ایم به دعای خیر شما تا توفیق یار ما شود و همچون حاج قاسم سلیمانی و با تمسک به رفتار و منش مکتبی او، عمر خویش را بر جهاد گذاریم؛ تا شاید خدا ما را به رضایت خاطر شما، عزت بخشد و نقشی موثر و تاریخ ساز در ظهور بقیه الله اعظم داشته باشیم.

فرزندان و سربازان شما: گروه‌های جهادی

لبیک گروه جهادی فتح المبین

لبیک گروه جهادی تبلیغ و مبلغین

لبیک گروه جهادی حاج همت

لبیک گروه جهادی حاج همت

لبیک گروه جهادی سربازان روح الله

لبیک گروه جهادی یونس

لبیک ازخادمیاران رضوی استان البرز ولشکر ۲۷

لبیک "گروه شهید ابراهیم هادی

لبیک گروه جهادی ابناءالفاطمه س اسلامشهر

لبیک گروه جهادی امیر کبیر

لبیک گروه جهادی شهید جواد تیموریان

گروه جهادی شهید سید عباس ذوالفقاری

لبیک گروه جهادی یونس رویش مهر

لبیک گروه جهادی شهدای احد

گروه جهادی منتظران ظهور

لبیک گروه جهادی امام رضا (ع) شهرستان بشرویه

لبیک زمینه سازان ظهور

لبیک گروه جهادی پرچمداران فاطمی

لبیک حرکت جهانی اربعین

لبیک گروه جهادی شهید محمود سیچانی

لبیک گروه جهادی پیشکسوتان آسمانی

لبیک شهید مدافع حرم حاج مسعودعسگری

لبیک گروه جهادی خانواده

لبیک گروه جهادی بنی فاطمه

لبیک گروه جهادی شهیده منصوره رزاقی

گروه جهادی شهیدان رحیمی

لبیک گروه جهادی شهید حسن رزاقی

لبیک گروه جهادی شهید غلامعلی کاظمی

لبیک گروه جهادی باسط.

لبیک گروه جهادی شهید بلالی مسجد صاحب الامر عج

لبیک شهید محمد طاها اقدامی

لبیک گروه جهادی شهداباغ فیض

لبیک گروه جهادی شهیدهادی ذوالفقاری

لبیک گروه جهادی شهید صدرزاده

لبیک گروه جهادی شهید جعفرزادگان

لبیک گروه جهادی فجر صادق

لبیک گروه جهادی شهدای انصارالمهدی (عجل فرجه الشریف)

لبیک گروه شهید حاج قاسم سلیمانی

لبیک، گروه جهادی مسجد ارک تهران

لبیک گروه جهادی سربازان زینبیم

لبیک، گروه جهادی المهدی (عج)

لبیک گروه جهادی شهید شاطری

"لبیک گروه جهادی شهید شاری

"لبیک گروه جهادی شهیدسیدرضاحسینی

لبیک، گروه جهادی یونس

لبیک"گروه جهادی شهید محمد حمیدی

"لبیک گروه جهادی نافع

گروه جهادی فتح الفتوح، مکتب حاج قاسم سلیمانی

"لبیک مدافعان حرم

گروه جهادی شهید همرنگ

"لبیک گروه جهادی صبح موعود

"لبیک گروه جهادی درمان-فرهنگی شهید هدایت

لبیک گروه جهادی شهید جواد جوادی فرد

لبیک گروه جهادی شهیدابراهیم حاتمی

لبیک گروه جهادی شهید عبدالصالح زارع

لبیک گروه جهادی شهدای مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام

لبیک گروه جهادی گروه جهادی حضرت خدیجه سلام الله علیها

لبیک گروه جهادی شهیدخسروی

لبیک گروه جهادی شهدای ایثار

لبیک گروه جهادی هیات فاطمیون ورامین

لبیک گروه جهادی صاحب زمان ع

لبیک گروه جهادی شهید رجایی"

لبیک گروه جهادی انصارالمهدی (عج) لواسان

لبیک گروه جهادی موکب صاحب الزمان

لبیک گروه جهادی انصارالزهرا (س) تهران

لبیک گروه جهادی شهید رضا رحمانی

لبیک گروه جهادی سازمان زنان انقلاب اسلامی منطقه ۸

‏لبیک گروه جهادی السابقون

لبیک گروه جهادی ظفر

لبیک گروه جهادی شهیدحاج قاسم سلیمانی

لبیک گروه جهادی رایه العباس

و قریب به ۱۰۰۰ گروه جهادی دیگر...

گروه‌های جهادی می‌توانند جهت لبیک به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، نام گروه و کلمه لبیک را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۴۸۹۸۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار