تأکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مخالفت با طرح «معامله قرن»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مخالفت این اتحادیه با طرح خاورمیانه‌ای رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ - 14February 2020

تأکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مخالفت با طرح «معامله قرن»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه «دی ولت» آلمان، بر مخالفت اتحادیه اروپا با طرح خاورمیانه‌ای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» تاکید کرد.

وی تاکید کرد که برای این منظور به طرحی نیاز است که همسو با قوانین بین المللی باشد. وی در این راستا به موضوع الحاق کریمه به روسیه اشاره کرده و گفت که اروپا نمی‌تواند مسئله الحاق کریمه به روسیه را به این دلیل که این کشور به صورت یک‌جانبه آن را به رسمیت شناخته، بپذیرد.

وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا طرفدار یک راه حل دو دولتی در مرزهای 1976 و با تبادل اراضی متعادل است.

به گفته وی، هدف باید این باشد که اسرائیل و یک کشور مستقل فلسطینی دموکراتیک و پایدار در کنار هم و با به رسمیت شناختن متقابل هم زندگی کنند. بورل تاکید کرد که طرح خاورمیانه ای ترامپ از این پارامترها منحرف شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که اروپا شدیدا نگران این مسئله است که این طرح ترامپ منجر به الحاق بخش های بیشتری از کرانه باختری به اسرائیل شود. به گفته وی این در تناقض با قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت است.

وی با ابراز امیدواری درباره محقق نشدن این طرح ترامپ گفت: ما بر یک روند سیاسی بین احزاب درگیر منطبق با قوانین بین المللی تاکید داریم.

وی از اسرائیل خواست که از هر گونه اقدام یکجانبه و تصمیم گیری بر مبنای معامله قرن ترامپ بپرهیزد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

وی اعلام کرد که بر اساس طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی، آمریکا تمامی بیت‌المقدس را به عنوان قلمرو اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی این رژیم بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد. وی همچنین خاطرنشان کرد که دولتش پیش از این نیز همین امتیازات را برای رژیم صهیونیستی قائل شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها