اجبار شرکت آمازون به استفاده از نام جعلی «اسرائیل» به جای «فلسطین»

شرکت آمازون از ارسال رایگان بسته‌های پستی به آدرس‌هایی که به جای «اسرائیل» نام «فلسطین» در آن‌ها درج شده خودداری می‌کند.
کد خبر: ۳۸۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ - 15February 2020

اجبار شرکت آمازون به استفاده از نام جعلی «اسرائیل» به جای «فلسطین»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یک روزنامه آمریکایی در تحقیقی از کرانه باختری متوجه شده است که شرکت آمازون که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، نام «فلسطین» را برای این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

به نوشته وبگاه القدس العربی به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، شرکت آمازون طبق قوانین بین‌المللی بسته‌های پستی را برای شهرک‌نشینان به طور رایگان ارسال می‌کند، اما این چنین خدماتی مشمول فلسطینی‌ها نمی‌شود؛ مگر اینکه در آدرس خود به جای ذکر نام فلسطین از نام «اسرائیل» استفاده کنند.

این روزنامه توضیح داد که ارسال رایگان شرکت آمازون شامل خرید‌های بالای ۴۹ دلار می‌شود و این شرکت فعالیت خود را در کرانه باختری از نوامبر سال گذشته آغاز کرده است، اما خریداران فلسطینی اگر بخواهند در آدرس خود نام «فلسطین» را درج کنند باید ۲۴ دلار افزون بر قیمت کالا برای هزینه پست پرداخت کنند.

«نیک کابلن» سخنگوی آمازون به فایننشال تایمز گفت که اگر خریدار فلسطینی اسرائیل آدرسش را وارد کند و گزینه «کشور اسرائیل» را انتخاب کند، می‌تواند از خدمات پست رایگان بهره‌مند شود.

این روزنامه همچنین به تاریخ اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ اشاره کرد و نوشت که بیش از ۴۶۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در شهرک‌های غیر قانونی در کرانه باختری تحت حمایت ارتش اسرائیل زندگی می‌کنند.

اجبار فلسطینی‌ها از سوی شرکت آمازون برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در حالی است که در ماجرای هک تلفن شخصی «جف بزوس» از سوی «محمد بن سلمان» رد پای یک نرم‌افزار اسرائیلی در میان بود.

«دیوید کای» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی بیان و «آگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی در دوم بهمن ماه از این موضوع پرده برداشته و در گزارشی گفتند که، ولی عهد سعودی برای هک موبایل «جف بزوس» از یک برنامه جاسوسی اسرائیلی به نام «پگاسوس» استفاده کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها