همایش «مادران مکتب سلیمانی» در مشهد برگزار شد

همایش «مادران مکتب سلیمانی» با حضور جمعی از مادران و همسران شهدا در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ - 15February 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» با حضور جمع کثیری از مادران و همسران شهدا، مبلغین، خادمان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ «سیدحسین حسینی قمی» پژوهشگر حوزه خانواده در این مراسم اظهار داشت: تربیت صحیح و شایسته فرزندان یکی از وظایف اصلی پدر و مادر است؛ بر همین اساس والدین باید مراقب باشند و ارزش‌های دینی را در فرزندان خود نهادینه کنند.

وی افزود: والدین بایستی در بیدارسازی، هدایت و پرورش فرزندان خود تلاش کنند و آنان را بر پایه تعالیم دین تربیت کنند.

این کارشناس مذهبی غفلت از تربیت فرزندان را مهمترین آسیب برای خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: تکریم، محبت و احترام به فرزندان، وقت گذاشتن برای فرزندان و انتقال ارز‌ش‌های دینی به آنان از دیگر وظایف والدین نسبت به فرزندان است.

حسینی قمی با بیان اینکه در دین مبین اسلام زن از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: رسالت زنان جامعه مادر بودن و تربیت نسلی مومن و متعهد است چرا که به فرموده امام خمینی (ره) از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.

وی در پایان گفت: دشمن‌شناسی یکی از مسائل ضروری است که والدین در تربیت فرزندان باید به آن توجه خاصی داشته باشند چرا که دشمنان برای تضعیف اعتقادات دینی کودکان و جوانان هزینه‌های زیادی صرف می‌کند.

تقدیر از مادران و همسران شهدا، تجلیل از مادران نمونه، قرائت بیانیه توسط خواهر شهید مدافع حرم «محمد اسدی» و مدیحه‌سرائی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها