نماینده ولی فقیه در کرمان:

نقش زن در جامعه بی بدیل است

حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» گفت: زن در جامعه نقش بی بدیلی بر عهده دارد و اگر زن با روحیه و رویه دلخواه غرب عمل کند، خانواده و در نتیجه آن جامعه از هم پاشیده می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ - 16February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در آیین تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت، پاسداشت همسران شهدا در کرمان با بیان اینکه نقش زن و مادر در جامعه بی‌نظیر و غیرجایگزین است، اظهار داشت: پدر در خانواده نقش مهمی را برعهده دارد، اما به هیچ وجه با نقش مادر قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: اندیشمندان غرب به این نتیجه رسیده‌اند که برای از بین بردن تمدن‌ها نیاز به لشکر کشی نیست، بلکه در گام اول با تاثیر بر روی تعلیم و تربیت می توان آن تمدن را به نابودی کشاند.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه فروپاشی جامعه از طریق تمرکز بر خانواده ها با محوریت زن دومین هدف غرب برای نابودی تمدن ها است گفت: زن در جامعه نقش بی بدیلی بر عهده دارد و اگر زن با روحیه و رویه دلخواه غرب عمل کند، خانواده و در نتیجه آن جامعه ازهم پاشیده می شود.

وی در ادامه به بیان فضیلت های حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: در کتاب علل الشرایع توضیح داده شده به این دلیل نام حضرت فاطمه (س) را فاطمه گذاشتند که این بانو از همه معصیت ها به دور بوده و گناهی در وجود، رفتار و گفتار او وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در کرمان در ادامه به بیان خاطراتی از شهید «عبدالمهدی مغفوری» پرداخت و گفت: در اوایل جنگ شهید مغفوری مسئول روابط عمومی سپاه زرند را بر عهده داشت و از نزدیک شاهد بودم در هنگام عبادت آنچنان تمرکز داشت که متوجه هیچ کس نمی شد و مقام این شهید از معنویت و عبادت خالص بود.

وی همچینن با تسلیت فرا رسیدن اربعین سردار سلیمانی گفت: چند ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی در یک پرواز با او، هم صحبت شدم اما احساس کردم به حرف های من توجه نمی کند و هنگامی که علت را پرسیدم گفت « مادری ۷۰ ساله آن گوشه است احساس می کنم مادر شهید است».

امام جمعه کرمان افزود: سردار حاج قاسم به سمت آن مادر رفت و دو زانو در برابرش نشست و با او دقایقی صحبت کرد بعد از مدتی برگشت و به من گفت که خدا رو شکر، مادر شهید نبود؛ ایشان به مادران شهدا احترام بسیار می گذاشت.

وی تصریح کرد: مادر و همسر شهید بودن افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی شود و شما همسران و مادران شهید باید به خود ببالید که خداوند متعال این افتخار بزرگ را برای شما رقم زده است.

یه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس، جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در کرمان، با همکاری استانداری کرمان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیادشهید و امور ایثارگران و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان برگزار و از 350 همسر شهید تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار