دولت صنعا و هادی برای مبادله ۱۴۰۰ اسیر به توافق رسیدند

دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که به دنبال نشستی یک هفته‌ای تحت نظارت سازمان ملل در اردن با دولت مستعفی درباره مبادله ۱۴۰۰ اسیر به توافق رسیده است.
کد خبر: ۳۸۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ - 16February 2020

دولت صنعا و هادی برای مبادله ۱۴۰۰ اسیر به توافق رسیدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در گفت‌وگو‌های صلح از توافق دولت نجات ملی یمن با دولت مستعفی منصور هادی بر سر مبادله اسرا خبر داد.

«محمد عبدالسلام» در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: «در راستای اجرای توافق سوئد و مطابق با اصول توافق شده در پرونده اسرا و مفقودین اخیرا طی نشستی در اردن تحت نظارت سازمان ملل بر سر مبادله اسرا توافق شد تا به موجب آن ۱۴۰۰ اسیر از دو طرف که از جمله آن‌ها سعودی‌ها و سودانی‌ها هستند آزاد شوند».

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، این توافق در پایان یک نشست هفت روزه در پایتخت اردن، حاصل شد. این نشست سومین دور رایزنی‌های کمیته نظارت بر اجرای توافق مبادله اسرا و زندانیان است که از زمان رایزنی‌های استکهلم در اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

در طول این جلسه، طرفین مجددا بر تعهد خود برای تسهیل در برقراری ارتباط زندانیان و بازداشت‌شدگان با خانواده‌های خود تاکید کردند و کمیته مذکور توافق کرد که یک بار دیگر در اواخر ماه مارس نشستی را برای بررسی مبادله اسرای بیشتری برگزار کند.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن هم در این باره گفت: «من از طرفین می‌خواهم که روند اجرای مبادله اسرا را که امروز درباره آن توافق کردند سرعت دهند. پیشرفت در این پرونده تاکنون بسیار کند بوده است. باید درد هزاران نفری که منتظر بازگشت مجدد به آغوش خانواده‌ها و عزیزانشان هستند، پایان یابد».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار