نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

هیچ‌کس «معامله قرن» ترامپ را جدی نمی‌گیرد

«محمد اشتیه» انتقاد شدیدی به طرح خاورمیانه‌ای ترامپ موسوم به «معامله قرن» وارد کرد و گفت: هیچ‌کس تصمیم ترامپ را جدی نمی‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 17February 2020
هیچکس «معامله قرن» ترامپ را جدی نمی‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از نشریه «دی‌سایت» آلمان، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس امنیتی مونیخ انتقاد شدیدی به طرح خاورمیانه‌ای ترامپ موسوم به «معامله قرن» وارد کرده و از اتحادیه اروپا خواست که این تصمیم ترامپ را آشکارا رد کنند؛ در این مساله نباید هیچ‌گونه شکاف و خلائی وجود داشته باشد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه در این مساله نباید هیچ‌گونه شکاف و خلائی وجود داشته باشد، گفت: هیچ‌کس تصمیم ترامپ را جدی نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: این تصمیم ترامپ در سطح بین‌المللی واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت؛ چراکه فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند امتیازات قابل توجهی به اسرائیل بدهند؛ هم زمان این طرح به اسرائیل اجازه الحاق دره اردن و شهرک‌سازی‌های بیشتر را می‌دهد.

این مقام تشکیلات خودگردان تصریح کرد: این طرح ترامپ یک دولت فلسطینی را تحت شرایط دشواری قرار می‌دهد و رؤیای فلسطینی‌ها برای داشتن پایتختی در بیت‌المقدس شرقی تاریخی را از بین می‌برد.

اشتیه افزود: این تصمیم ترامپ یک طرح صلح نیست، بلکه تصمیم دولت آمریکا و اسرائیل برای ضمیمه کردن ۴۰ درصد از اراضی فلسطین است.

وی همچنین برگزاری انتخابات نخست‌وزیری در اسرائیل و اینکه چه کسی بر سر کار آید را عاملی برای تغییر اوضاع ندانست.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۰) در حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود برای حل و فصل سیاسی در منطقه خاورمیانه که به «معامله قرن» شهرت یافته است، رونمایی کرد؛ طرحی که شامل ایجاد دولت فلسطین به شکل مجمع‌الجزایری، که پایتخت آن «در بخشی از مناطق قدس شرقی» خواهد بود و شهر قدس نیز پایتخت بلامنازع اسرائیل می‌شود.

دونالد ترامپ در این مراسم مدعی شد که طرح معامله قرن برای طرفین (فلسطین و رژیم صهیونیستی) یک راهکار دو کشوری است و یک معامله برد - برد است؛ با وجود ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در این طرح منافع فلسطینی‌ها نیز لحاظ شده است، مقامات فلسطینی تأکید کردند که این طرح یک طرح کاملاً یکطرفه بوده و فلسطینی‌ها هرگز زیر بار آن نخواهند رفت.

انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار