معاون حقوقی قوه قضاییه:

قوه قضائیه یک دستگاه صرفاً مجازات‌کننده نیست

حجت‌الاسلام محمد مصدق گفت: اثبات شده که دستگاه قضایی صرفاً یک دستگاه مجازات‌کننده نیست؛ بلکه مردم باید احساس کنند که دستگاه قضایی نسبت به بازاجتماعی کردن مجرم حساسیت‌های ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۳۸۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ - 17February 2020

قوه قضائیه یک دستگاه صرفا مجازات کننده نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامحسین اسماعیلی» معاون حقوقی قوه قضاییه در نشست هم‌اندیشی شورای عالی قوه قضاییه با نهاد‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد در مکتب اسلام و نظام جمهوری نقش بسیار مهم و محوری دارند.

وی افزود: نگرش به مردم در مکتب فکری اسلام یک نگرش مقطعی و ابزار سیاسی نیست، بلکه یک باور عمیق است که انتخابات یک نماد برجسته مردم در حاکمیت اسلامی به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام «محمد مصدق» با اشاره به رونمایی و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل با نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه گفت: خدا را شاکریم که در این یک سال مردم یک قوه قضاییه متفاوت را لمس کردند و این موضوع شعاری نیست؛ بلکه در این خصوص هم با توجه به توضیحاتی که داده شده قوانین ما هم در مجازات اسلامی و هم در آیین دادرسی کیفری و همچنین در بهره بهره‌وری از قوانین این موضوعات باید مورد اشاره قرار گیرد.

وی افزود: اثبات شده که دستگاه قضایی صرفاً یک دستگاه مجازات‌کننده نیست؛ بلکه مردم باید احساس کنند که دستگاه قضایی نسبت به باز اجتماعی کردن مجرم، حساسیت‌های ویژه‌ای دارد.

معاون حقوقی قوه قضاییه افزود: این حساسیت‌ها چه در مرحله اجرای احکام و چه در مرحله تحمل کیفر در زندان باید لحاظ شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار