سردار اشتری:

بازرسی چشم و گوش ناجا برای درک حقایق در سازمان است/ بازرسان بر ماموریت‌های اولویت‌دار ناجا اشراف کامل داشته باشند

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه بازرسان باید بر ماموریت‌های اولویت‌دار اشراف داشته باشند، گفت: برخی اولویت‌های ما در سال جاری و سال آینده مشترک است؛ دغدغه‌هایمان را در سال آتی به جد و با قوت دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ - 17February 2020

بازرسی؛ چشم و گوش ناجا برای درک حقایق در سازمان/ بازرسان بر ماموریت‌های اولویت دار ناجا اشراف کامل داشته باشندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری روسای بازرسی فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان‌ها و یگان‌های حوزه مرکزی ناجا، اظهار داشت: خداوند را به پاس حضور پرشور و معنادار مردم عزیز ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شاکریم، انصافا مردم علیرغم برودت هوا، سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشور و معنادار خود باعث دلگرمی دوستدار نظام و انقلاب و ناامیدی مخالفان و معاندان شدند؛ و بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان به ویژه استکبار جهانی زدند، باید قدردان چنین مردم فهیم و با بصیرتی باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: مردم همیشه پشتیبانی خود را از نظام و ولایت به اثبات رساندند و به دلیل عرق و ارادتی که به آرمان‌های امام (ره)، رهبری و شهدا دارند، در صحنه‌های دفاع از انقلاب حضور چشمگیری و باشکوهی به نمایش می‌گذارند.

سردار اشتری در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش سراسری به ویژه سردار «غلامرضا رضائیان» رئیس بازرسی کل ناجا ادامه داد: از زحمات و اقدامات موثر همه مسئولان و کارکنان معاونت بازرسی ناجا در سراسر کشور قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال ۹۸ هستیم، ادامه داد: یک سال کاری پرتحرک و پرماموریت را پشت سر گذاشتیم و علیرغم وقوع حوادث مختلف، مردم و نیرو‌های مسلح سربلند این اتفاقات را پشت سر گذاشتند و ان‌شاء‌الله برای سال جاری آماده‌تر خواهیم بود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه اولویت‌های ماموریتی سال ۹۹ تعیین شده است، یادآور شد: به زودی اولویت‌های ماموریتی نیروی انتظامی در سال آینده، طی فرآیندی رسمی به فرماندهان انتظامی استان ها، روسای پلیس‌های تخصصی، معاونان حوزه مرکزی و ... ابلاغ و اعلام خواهد شد، البته اولویت بندی ماموریت‌ها به معنای درجه اهمیت آنان است و بدین مفهوم نیست که سایر ماموریت‌ها فراموش شود.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مسئولان بازرسی ستادی و استانی موظف هستند اجرای ماموریت‌ها را بر مبنای اولویت‌های تعیین شده پیگیری و نظارت کنند، خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه ریزی منسجم، مدون، بافکر برای یک سال کاری آینده اقدام کنیم.

این مقام عالی انتظامی با تاکید بر اینکه بازرسان باید بر ماموریت‌های اولویت دار اشراف داشته باشند، یادآور شد: برخی اولویت‌های ما در سال جاری و سال آینده مشترک است؛ دغدغه هایمان را در سال آتی به جد و با قوت دنبال می‌کنیم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ماموریت بازرسان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی در بازرسی باید نظارت بر روند اجرای ماموریت‌ها باشد؛ نظارت و بازرسی‌ها از تمام رده‌ها و معاونت‌ها باید دقیق صورت بگیرد، نباید بازرسی از ماموریتی غافل باشد و این نظارت‌ها به صورت محسوس، غیرمحسوس، مداوم، منظم و بادقت دنبال و اجرایی شود.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه تدابیر و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اساس کار ما است، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کلانتری‌ها ویترین نظام هستند و معظم له بر ایجاد تحول مثبت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تاکید دارند.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه تحول کلانتری و پاسگاه‌ها (طرح تحول کوپ)، مطرح کرد: تحول در کلانتری‌ها و مراکز انتظامی نیازمند نظارت مستمر بازرسان از شیوه خدمات دهی به مردم است؛ بازرسان به صورت مداوم و در ساعات مختلف شبانه روز از کلانتری‌ها سرکشی کنند.

سردار اشتری با اشاره به اهمیت فعالیت قرارگاه جهادی صیانت، ادامه داد: علیرغم افزایش خدمات رسانی پلیس به مردم، شاهد کاهش تخلفات نیرو‌ها هستیم و این دستاورد مهم قرارگاه جهادی صیانت است؛ باید روند و روال‌ها به گونه‌ای پیش برود که کاهش تخلفات کارکنان را در میدان عمل شاهد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ما باید پلیس پاسخگو و در عین حال پشت و پناه مردم باشیم و پیگیری و تحقق روند نظارت‌ها از کلانتری‌ها توسط بازرسان، می‌تواند به ارتقاء میزان پاسخگویی پلیس کمک کند.

وی خطاب به روسای بازرسی فرماندهی انتظامی، مرزبانی استان‌ها و یگان‌های حوزه مرکزی ناجا، عنوان کرد: شما عزیزان امین و چشم و گوش من هستید، بنابراین تلاش کنید که وظایف و ماموریت‌هایتان را به گونه‌ای دقیق و بی نقص انجام دهید که به پیشبرد بهتر ماموریت‌ها کمک شود.

سردار اشتری اضافه کرد: در روند گزارش نویسی، صداقت محور و ملاک تان باشد، به گونه‌ای عمل کنید که در جریان هر اتفاق و جزئیاتی باشید؛ بازرسی به معنای چشم و گوش ناجا برای درک بهتر حقایق در سازمان است؛ یعنی از وقوع هر اتفاقی در سازمان، پیش از همه مطلع شوید.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بیان کرد: یکی از وظایف بازرسی؛ تلاش برای استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان است؛ رفتار کارکنان باید مبتنی بر معیار‌های اسلامی، دینی و قرآنی باشد. تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی از برنامه‌های اولویت دار ما است و بازرسی با انجام درست وظایف خود می‌تواند به تحقق سریع‌تر این مهم کمک شایانی کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی تصریح کرد: در پیگیری جریان‌ها و امور، باید دست پیش را بگیریم؛ یعنی حتی از رویکرد پیشگیرانه عبور کنیم و به سمت و سوی پیش بینی حوادث برویم؛ تنها با اتخاذ چنین روشی می‌توانیم آسیب‌ها را قبل از اینکه به بحران تبدیل شود، مدیریت کنیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت مرکز نظارت همگانی بازرسی کل (۱۹۷)، خاطرنشان کرد: ۱۹۷ پل ارتباطی ما و مردم است؛ مردم از طریق این بستر می‌توانند موضوعات مدنظر خود را اعم از انتقادات، پیشنهادات، تقدیر و ... را به ما منعکس کنند، به نظر می‌رسد که امروز (۱۹۷) نیز نیازمند ایجاد تحول برای ارتباط موثرتر پلیس با مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه بازرسی باید حافظ قوانین، دستورات و تدابیر ابلاغی باشد، تاکید کرد: معاونت بازرسی حتما بر اجرای درست قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی نظارت کند.

وی با بیان اینکه اجرای آیین نامه انضباطی، رسانه عملی ما است، خاطرنشان کرد: بازرسی موظف است ببیند آیا اقدامات بر مبنای آیین نامه انضباطی پیش می‌رود یا خیر؟ قطعا اگر بازرسی وظایف و ماموریت هایش را به درستی و دقت انجام دهد بسیاری از مشکلات سازمان مرتفع می‌شود.

سردار اشتری خطاب به روسای بازرسی فرماندهی انتظامی، مرزبانی استان‌ها و یگان‌های حوزه مرکزی ناجا، بیان کرد: در انتخاب و انتصاب مدیران حتما «شایسته گزینی» ملاک و مدنظرتان باشد؛ مدیر انتصابی باید انقلابی و دارای روحیه ولایت مداری، جهادی و مردمی باشد؛ جوان گرایی هم بسیار حائز اهمیت است و این رویکرد باید همراه با تدبیر و عقلانیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه به سمت وسویی پیش برویم که سازمان را جوان‌تر کنیم، ادامه داد: لازم است دستگاه‌های نظارتی، چون معاونت بازرسی، سازمان حفاظت و اطلاعات و سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با یکدیگر همپوشانی و هماهنگی داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی بازرسان را به نشست، ارتباط و تعامل با افراد معتمد اعم از ائمه جماعت، نخبگان، فرهیختگان، دانشجویان، بسیجیان، اساتید، فرهنگیان، روحانیون و ... دعوت کرد و گفت: مسئولیت همچون امانتی در دستان من و شما است و باید امانت داری کنیم و به بهترین نحو مسئولیت هایمان را انجام دهیم در غیر اینصورت باید در محضر خداوند و مردم پاسخگو باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» ادامه داد: این سردار پرافتخار اسلام و انقلاب، چهل و یک سال از عمر پر برکت خود را در راه مجاهدت، رشادت، خدمت به مردم و امنیت کشور گذرانید و ولایت مداری و اخلاص دو ویژگی بارز این فرمانده با اخلاق، انقلابی و مجاهد بود.

سردار اشتری بیان کرد: همه ما باید «حاج قاسم سلیمانی» را الگو قرار دهیم و به تعبیر رهبری از مکتب سلیمانی پیروی کنیم؛ مردمی بودن حاج قاسم و سرباز مطیع رهبری بودن، این سردار پرافتخار را محبوب قلوب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را یک اولویت مهم دانست و افزود: در راستای ارتقاء و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان گام‌هایی برداشته شده است، پرداخت مطالبات کارکنان، تلاش برای ترمیم وضعیت حقوقی آنان، راه اندازی قرارگاه تامین مسکن کارکنان ناجا و ... از جمله این اقدامات است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه بنده و هیئت رئیسه ناجا به جد دغدغه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را داریم، ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد اعتماد رهبری و مردم به نیروی انتظامی هستیم و پلیس جایگاه خوبی در میان آحاد مردم دارد؛ چنین دستاوردی نتیجه تلاش همه کارکنان نیروی انتظامی است و تلاش برای بهبود وضعیت نیرو‌های خدوم و پرتلاش کمترین کاری است که ما فرماندهان می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید روحیه امید را در سازمان تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: آینده روشنی پیش روی ناجا است و ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۰ موضوع «هوشمندسازی پلیس» را تحقق می‌بخشیم و تحقق این مهم انقلاب و تحول بزرگی در نیروی انتظامی خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: نقش و جایگاه نیروی انتظامی را در این بیانیه ارزشمند احصاء و بر مبنای مطالبات، انتظارات و تدابیر رهبری ماموریت هایمان را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: ان‌شاءالله روز به روز جایگاه این سازمان عظیم و خدوم را بهبود ببخشیم و بتوانیم سرباز خوبی برای ولایت و خدمتگزار صدیقی برای مردم باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار