بسته‌های متنوع سفر به عتبات اجرایی شد

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، حق انتخاب متقاضیان سفر به عتبات افزایش یافت و از این پس افراد می‌توانند درخواست‌های خود را برای سفر به عتبات در قالب کاروان‌های سه تا هشت شبانه‌روز و بیشتر نیز ارائه دهند.
کد خبر: ۳۸۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 17February 2020

بسته‌های متنوع سفر به عتبات اجرایی شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سفر به عتبات یکی از سفرهایی است که به دلیل توصیه‌های مؤکد ائمه اطهار (ع) برای زیارت امام حسین (ع) مشتاقان بسیاری دارد و هرساله بسیاری از عاشقان اهل بیت‌ (ع) در زمان‌های مختلف به ویژه ایام مناسبتی به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا به عنوان متولیان اعزام زائران عتبات، سعی دارند که با فراهم‌سازی امکانات لازم، سفر به عتبات را برای تمامی اقشار جامعه فراهم سازند. به طوری که در سال‌های گذشته و حتی اوایل سال جاری، سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات راه‌اندازی شد، تا اقشار کم‌درآمد هم بتوانند به عتبات و زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند.

در این بین، یکی از مشکلاتی که همواره گریبانگیر سفرهای زیارتی به ویژه عتبات بود، تبلیغات کاروان‌های غیرمجاز به عتبات با شیوه‌های مختلف به ویژه جذب زائر با کاهش هزینه‌های سفر بود که زائران و مشتاقان این سفر نیز بدون اطلاع از دردسرهای همراهی با کاروان‌های غیرمجاز، با آن‌ها همراه می‌شدند و پس از بروز مشکلات، مدیران کاروان‌ها از قبول مسؤولیت شانه خالی کرده یا حتی مجبور به فرار می‌شدند و همین امر مشکلاتی را برای زائران و حتی مسؤولان کشورمان به همراه آورد.

شرکت شمسا به منظور مقابله با این کاروان‌ها، اقدام به تعادلی کردن هزینه‌های سفر به عتبات کرد تا جایی که در زمان افزایش هزینه‌های ارزی و بالا بودن قیمت سفر به عتبات، همچنان مبالغ دریافتی از زائران با قیمت‌های قبلی محاسبه می‌شود و افزایش قیمتی صورت نگرفت.

اما در کنار این امور، با توجه به اینکه کاروان‌های حج و زیارت در قالب اعزام‌های هفت شب و هشت روز طراحی شده بودند و زائران سه روز در کربلا، سه روز در نجف اشرف و یک روز در کاظمین اقامت داشته و زیارت دوره سامرا نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا  سفر به عتبات در قالب‌های جدیدی نیز ارائه کردند.

به طوری که با نزدیک شدن به ایام نوروز، علاوه بر کاروان‌های هفت شب و هشت روز، زائران می‌توانند درخواست‌های خود را برای سفر به عتبات در قالب کاروان‌های سه شب تا هشت شب و بیشتر نیز ارائه دهند و با توجه به زمان و حتی هزینه‌های مختلف به این سفر معنوی مشرف شوند.

بر همین اساس، از این پس زائران عتبات می‌توانند برای اعزام به این سفر معنوی در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت به صورت سه شب و چهار روز، چهار شب و پنج روز، پنج شب و شش روز، شش شب و هفت روز، هفت شب و هشت روز، هشت شب و ۹ روز و بیشتر ثبت نام به عمل آورند.

سفر به عتبات پس از اربعین با فرازونشیب‌هایی همراه بود و به دلیل شرایط عراق با محدودیت انجام می‌شد. به طوری که تنها سفرهای هوایی صورت می‌گرفت، اما از روز گذشته با موافقت شورای عالی امنیت ملی، راه زمینی به عتبات نیز باز و اعزام زائران در قالب کاروان‌های زمینی به عتبات آغاز شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار