اپراتور‌های اینترنت زیر ذره بین سامانه نت سنج /تشدید نظارت بر اپراتور‌ها و شرکت‌های اینترنتی

سامانه نت سنج با ارائه اطلاعات و نحوه خدمات رسانی اپراتور‌ها اهرم مناسبی برای تشدید نظارت اپراتور‌ها و شرکت‌های اینترنتی است.
کد خبر: ۳۸۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ - 17February 2020

اپراتور‌های اینترنت زیر ذره بین سامانه نت سنج /تشدید نظارت بر اپراتور‌ها و شرکت‌های اینترنتیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سامانه نت سنج با هدف بررسی و رصد خدمات اپراتور‌ها و شرکت‌های اینترنتی ایجاد شده است. 

اقدامی که در کنار افزایش شفافیت می‌تواند اطلاعات مناسبی از نحوه خدمات رسانی و افزایش رقابت اپراتور‌ها برای ارائه خدمات بهتر به کاربران را فراهم کنند.

«مجید حقی» معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی با اشاره به سامانه نت سنج اظهار داشت: سایت نت سنج اولین سامانه در این سطح است که اطلاعات را به صورت دقیق و شفاف سازی ارائه می‌دهد و از این جهت که حجم اطلاعات در اختیار کاربران، مناسب و متنوع است نظر مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرده است.

معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این سامانه بحث شفاف سازی رقابت بین اپراتور‌ها را افزایش داده و با ارائه قیمت و کیفیت خدمات اینترنتی که دو عامل اصلی برای خرید سرویس است، توانسته اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته وی؛ هدف از ایجاد سایت افزایش شفافیت و رقابت برای ارائه سرویس مناسب به کاربران است.

حقی با اشاره به نحوه عملکرد این سامانه اظهار کرد: سنجه‌هایی در سامانه کشور نصب شده که تمام رفتار یک کاربر مانند وب گردی و انتقال فایل در بازه‌های زمانی متعدد را انجام می‌دهد و پس از بررسی برای سازمان ارسال می‌شود و مجموع این اطلاعات پس از بررسی به وزن‌های مختلف مانند تجاری و گیمینگ ارائه می‌شود.

معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات عنوان کرد: به صورت میدانی با استفاده از وسیله‌ای در تمام معابر و جاده‌های کشور مقدارکیفیت و سینگال اپراتور‌ها را اندازه گیری کردیم که اطلاعات آن تحت عنوان درایو تست در سامانه موجود است.

وی افزود: بخش شکایت سامانه ۱۹۵ شکایات مردم را ثبت و دسته بندی می‌کند.

حقی با اشاره به امکان ثبت نظرات کاربران بیان کرد: کاربران پس از وارد شدن در سایت می‌توانند نظر خود را اعلام کنند و با قرعه کشی از میان آن‌ها به تعدادی یکساله بسته اینترنتی اهدا می‌شود.

معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات عنوان کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر از این سایت بازدید کردند و حدود ۸۰ درصد از این سامانه اعلام رضایت و ۱۰ درصد متوسط رای دادند و زیر ۱۰ درصد نیز اشکالاتی وارد کردند که حتما از این نظرات استفاده می‌شود.

حقی گفت: این سامانه در صورت توجه و استفاده مردم می‌تواند نقش مهمی در افزایش کیفیت اپراتور‌ها داشته باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها