مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

کتاب‌های «ماسه‌ها و حماسه‌ها» و «از قصردشت تا قصرشیرین» روایاتی از زوایای مختلف دوران دفاع مقدس است

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: کتاب‌های «ماسه‌ها و حماسه‌ها» و «از قصردشت تا قصرشیرین» روایاتی از زوایای مختلف دوران دفاع مقدس است و امیدواریم نسل جوان ما بتوانند از این کتاب‌ها نهایت استفاده را ببرند.
کد خبر: ۳۸۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ - 17February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین رونمایی از کتاب‌های «ماسه‌ها و حماسه‌ها» و «از قصردشت تا قصرشیرین» اظهار داشت: این اداره‌کل در طول سال برنامه‌های متعددی اجرا می‌کند که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، تولید و تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا سال ۹۶ حدود ۶ کتاب با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ شده بود که از سال ۹۶ تاکنون این آمار به ۱۱۴ عنوان افزایش یافته است.

آسمند با بیان اینکه ابزار و امکانات لازم برای ثبت و ضبط وقایع در دوران دفاع مقدس وجود نداشت، گفت: بیش از ۳۳ هزار رزمنده از استان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد، بیش از هفت یا هشت هزار نفر آسمانی شدند و دیگر نمی‌توانیم رازهای درون سینه‌های آنها را ثبت کنیم، بنابراین باید ضمن توجه به کیفیت کار، در تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس تسریع کنیم.

وی بیان کرد: تاریخ شفاهی با دیگر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس متفاوت بوده و یک کار علمی است که می‌تواند پایه و اساس همه کارهای ادبی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو کتاب «ماسه‌ها و حماسه‌ها» و «از قصردشت تا قصرشیرین» به لحاظ نگارشی و ویرایشی کتاب‌های خوبی بوده و در درون آنها زوایای مختلف دفاع مقدس از زبان راویان به خوبی روایت شده است و امیدواریم نسل جوان ما بتوانند از این کتاب‌ها نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها