معاون هماهنگ‌کننده ندسا تشریح کرد؛

ماجرای اشتباه سامانه‌های پدافندی آمریکا در انهدام جنگنده‌های خودی

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران ماجرای هدف قرار دادن جنگنده‌های آمریکایی توسط سامانه‌های پدافندی آمریکا را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۸۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ - 17February 2020

آماده کردن جوانان برای حضور در عرصه‌های اقتصادی توسط ندسابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار «مرتضی زارع» معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران در دوازدهمین جشنواره «حضرت علی اکبر (ع)، جوان سرباز نیروی دریایی سپاه» اظهار داشت: ۲۹ بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی است، دشمن در عرصه‌های مختلف جنگ‌های مختلفی را بر ما تحمیل کرده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با تهاجم اقتصادی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

وی افزود: ما می‌خواهیم با مهارت‌هایی که به سربازان آموزش می‌دهیم، سربازان خود را بعد از خدمت به عنوان سربازان جنگ اقتصادی وارد جامعه کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بحث مهارت آموزی است به همین جهت سال گذشته موفق شدیم چهار هزار و ۳۰۰ نفر از سربازان را در دوره‌های مهارت آموزی شرکت دهیم و از این بین، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مدرک کارآموزی گرفتند.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا سردار سلیمانی را شهید کردند، گفت: برای پاسخ به این سوال باید به ۱۷ سال پیش برگردیم و یک تعریف از جایگاه جمهوری اسلامی در گذشته داشته باشیم؛ اندیشمندان مختلف دنیا بر اساس توانمندی‌های یک کشور که عمدتاً هم نظامی نیست، تعاریف متعددی از سطح قدرت دارند و برخی از این اندیشمندان هم داخلی هستند و دنیا نظریات آن‌ها را پذیرفته است.

زارع ادامه داد: کشور‌ها از نظر سطح قدرت پنج دسته هستند؛ سطح اول تأثیرپذیری است؛ مانند ایران در قبل از انقلاب که در اوج قدرت بحرین را از آن جدا کردند، سطح دوم قدرت دفاع ملی است که ایران پس از انقلاب از آن برخوردار شد و در دفاع مقدس این سطح از قدرت را به نمایش گذاشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: سومین قدرت، بازدارندگی است؛ یعنی کشوری در سطحی از قدرت باشد که هیچ کشوری نتواند به او حمله کند و ایران در دهه ۸۰ به این مرحله رسید؛ چنانچه خیلی از جنگ‌هایی که در منطقه صورت گرفته هدف اصلی‌اش ایران بوده است، اما به فضل الهی، توانمندی نظامی جمهوری اسلامی به جایی رسید که آمریکا را از حمله به ایران ترساند.

نقش مؤثر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تغییر معادلات منطقه

وی افزود: ما در دهه ۹۰ خود را به سطح قدرت ضربت متقابل رساندیم و در این مرحله مرز‌های جغرافیایی برای ما از مفهوم افتاد که نقش سردار سلیمانی از اینجا پر رنگ می‌شود و به دلیل مجاهدت‌های او جمهوری اسلامی می‌تواند در هر جای دنیا از منافع و راهبرد خود دفاع کند.

زارع با اشاره به انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی گفت: بعد از این حادثه، آمریکایی‌ها هیچ واکنشی نشان ندادند؛ چون می‌دانستند اگر درگیری جدیدی را ایجاد کنند، با واکنشی سخت روبه‌رو خواهند شد.

وی تأکید کرد: سطح دیگر قدرتمندی، قدرت ضربه اول است؛ یعنی میدان بازی در دست ما باشد. از سال ۹۰ ایران در مرحله ضربت مقابل قرار دارد که نمونه بارز آن را در «عین الاسد» دیدیم و آمریکایی‌ها نتوانستند پاسخی به حمله موشکی ما بدهند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت: سال ۲۰۰۳ میلادی یعنی ۱۷ سال پیش آمریکایی‌ها طرحی را به‌عنوان خاورمیانه بزرگ داشتند که می‌خواستند سه کشور را تبدیل به ۱۳ کشور کوچک کنند که با این اتفاق، بزرگترین کشور بین این کشور‌ها اسرائیل می‌شد و دیگران مجبور به تبعیت از او می‌شدند.

زارع بیان کرد: تنها مانعی که باعث شد محور آمریکایی، عربی، صهیونیستی به اهدافش نرسد، محور مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی بود؛ طوری که خود آمریکایی‌ها می‌گویند معمار اصلی خاورمیانه سردار سلیمانی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: طراحی و سیاست‌گذاری‌های سردار سلیمانی علیه آمریکا، آمریکایی‌ها را به این نتیجه رساند که حتی اگر به بدنامیشان بیانجامد، سردار را از میان بردارد.

ماجرای اشتباه سامانه‌های پدافندی آمریکا در انهدام جنگنده‌های آمریکایی

وی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: وقتی ما در آماده‌باش صدرصد پدافندی هستیم، هوشیاری ما برای اینکه ضربه‌ای نخوریم خیلی بالا می‌رود؛ چنانچه در زمان جنگ آمریکا و عراق سامانه دفاعی آمریکایی‌ها سه هواپیمای خودی را مورد هدف قرار داد.

زارع بیان کرد: هواپیمای تورنادو انگلیسی‌ها هم توسط نیرو‌های آمریکایی مورد هدف قرار گرفت و روز بعدش به سمت یک هواپیمای F۱۶ به اشتباه موشک شلیک شد و آن جنگنده هم سایت خود آمریکا را زد.

وی بیان کرد: ۲ ماه بعد یک هواپیمای F۱۸ توسط سایت پاتریوت زده می‌شود، ۲ هواپیمای F۱۵ می‌روند برای بررسی که آن‌ها را هم به اشتباه می‌زنند، این‌ها واقعیت‌هایی است که در جنگ وجود دارد و ما بعد از ترور شهید سلیمانی تا آستانه یک جنگ تمام‌عیار پیش رفتیم، اما آمریکایی‌ها حماقت نکردند و وارد جنگ نشدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار