مدیرکل بنیاد شهید بوشهر خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی آواها و نواهای «ایثار» در بوشهر

حجت‌الاسلام «ابراهیم تشکری» گفت: نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در 2 بخش رقابتی و غیر رقابتی در روزهای 12، 13 و 14 اسفندماه به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ - 17February 2020

به گزارش دفاع‎‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امروز (دوشنبه) در نشست با اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار با تأکید بر نقش مهم استفاده از برنامه‌های هنری در ابعاد دفاع مقدس اظهار داشت: تثبیت، حفظ و ارتقاء سطح آثار دفاع مقدس، اشعار و موسیقی حماسی یکی از کارهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه  آواها و نواهای حماسی از صدر اسلام مطرح بوده است، گفت: از دیرباز آواها و نواهای حماسی و آئینی خیلی مؤثر بوده و حتی در جنگ‌های صدر اسلام نیز وجود داشته است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به‌ویژگی‌های یک کار حماسی فاخر تصریح کرد: در کارهای فاخر، اشعار باید دارای محتوای خوب، آهنگ مناسب با هدف  و رعایت مسائل شرعی باشد، گفت: شعری که بر بال آن آهنگ به هدف برسد و این استراتژی یک کار فاخر موسیقایی است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کارهای بسیار فاخری در حوزه فعالیت‌های هنری صورت گرفته به برگزاری جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار پرداخت و افزود: این جشنواره  یک کار ابتکاری با ارزشی است و خوب استانی نیز برای این جشنواره انتخاب شده چون در استان بوشهر از دیرباز بر حوزه شعر و اشعار آئینی، خوب کار شده و می‌‌تواند تأثیرگذاری خوبی هم بر استان و هم بر فضای ملی داشته باشد.

در ادامه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر هم با اشاره به برگزاری جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار گفت: نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در 2 بخش رقابتی و غیر رقابتی در روزهای 12، 13 و 14 اسفندماه به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «ابراهیم تشکری» شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری ارزشمند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی را از اهداف برگزاری جشنواره یاد شده دانست و خاطرنشان کرد: بسط، تعمیق و ترویج هنر آوایی و آئینی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواهای ایثار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار