سردار رحمت‌الهی خبر داد؛

انسداد ۱۲۰ سایت فروش دستگاه‌های فلزیاب/ صدور ۲۷۰۰ اختیاریه هشدار در سال ۹۸

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از انسداد ۱۲۰ سایت متخلف فروش دستگاه‌های فلزیاب خبر داد و گفت: استفاده‌کنندگان غیر قانونی از دستگاه‌های فلزیاب از یک تا سه برابر قیمت این دستگاه محکوم به جزای نقدی می‌شوند.
کد خبر: ۳۸۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ - 18February 2020

انسداد ۱۲۰ سایت فروش دستگاه‌های فلزیاب/ صدور ۲۷۰۰ اختیاریه هشدار در سال ۹۸به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «امیر رحمت‌الهی» فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در مراسم تجلیل از میراث‌بانان برگزیده که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه ما در حوزه حفاظت از آثار فرهنگی پیشگیری از جرم است، اظهار داشت: هدف ما پیشگیری کنشی و پیش‌بینی جرایم قبل از وقوع جرم است.

وی با بیان اینکه حفظ و مراقبت از میراث تاریخی وظیفه ما است، گفت: مأموریت‌های ما باید مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرم باشد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور افزود: هرگونه خرید، فروش و تبلیغ دستگاه‌های فلزیاب باید با نظارت و مجوز وزارت میراث فرهنگی باشد؛ اما متأسفانه قوانین در برخورد با مجرمین در این حوزه بازدارنده نیست.

سردار رحمت‌الهی  ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با جرم استفاده غیر قانونی از دستگاه فلزیاب، تصویب شد که ضمن ضبط دستگاه فلزیاب، متخلفان از یک تا سه برابر قیمت فلزیاب محکوم به جزای نقدی شوند.

وی گفت: با توسعه و گسترش فضای مجازی، شاهد بروز جرایم نوظهور هستیم؛ در همین راستا و با پیگیری‌های صورت گرفته، برای اولین بار یگان حفاظت میراث فرهنگی، دسترسی آنلاین به سامانه رصد فضای مجازی را در اختیار گرفت و در طول امسال ۱۲۰ سایت متخلف مسدود شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۷۰۰ اخطاریه هشدار برای کسانی که به دنبال تجاوز و تخریب آثار تاریخی بودند، ارسال شده که ۴۰۰ ابلاغیه به تشکیل پرونده انجامیده است.

سردار رحمت‌الهی با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردم است، گفت: همه باید حفاظت میراث فرهنگی را وظیفه ملی خود بدانند و با توجه به این مهم، ما به دنبال ایجاد یک شبکه اجتماعی در سراسر کشور هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار