مونسان:

شهید «سلیمانی» موجب سربلندی ایران در جهان شد/ برخی کشور‌ها به دنبال هویت‌سازی برای خود هستند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر ضرورت مردمی و اجتماعی کردن حفاظت از آثار تاریخی گفت: امروز بسیاری از کشور‌ها به دنبال این هستند که برای خود، هویت ایجاد کنند.
کد خبر: ۳۸۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 18February 2020

باید از ظرفیت مردمی در جهت نگهداری آثار تاریخی استفاده کنیم/ برخی کشور‌ها به دنبال هویت سازی برای خود هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم تجلیل از میراث‌بانان برگزیده که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن آمفی تئاتر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی برای برقراری امنیت کشور تلاش‌های زیادی کرد، اظهار داشت: سردار سلیمانی ژنرالی قدرتمند، تیزهوش و با اخلاص بود که موجب سربلندی ایران در جهان شد.

وی در ادامه سخنرانان خود با اشاره به اینکه حفاظت از اموال مردم بسیار مهم است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی کاری بزرگ‌تر از اموال مردم است و میراث‌بانان از هویت یک ملت حفاظت می‌کنند.

مونسان با بیان اینکه امروز بسیاری از کشور‌ها به دنبال این هستند که هویت برای خود ایجاد کنند، افزود: هرچه برای نگهداری میراث فرهنگی تلاش کنیم، درواقع از هویت خودمان دفاع می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: امروز میراث‌بانان ما از لحاظ کمّی، کیفی و تجهیزات تحت فشار هستند؛ اما حفاظت از آثار تاریخی، با هوشمندی و به خوبی در حال انجام است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم مأموریت‌های خودمان را به خوبی انجام دهیم، نیازمند نیرو هستیم، اما با توجه به بودجه کشور این موضوع امکان‌پذیر نیست؛ باید حفاظت از آثار تاریخی را مردمی و اجتماعی کنیم و از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

مونسان خاطرنشان کرد: باید موضوع حفاظت از میراث فرهنگی در کتاب‌های درسی آورده شود که در این‌خصوص توافقات خوبی با آموزش و پرورش داشته‌ایم و این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس تأیید شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد: موضوع میراث‌بانان افتخاری در سال گذشته مطرح و در این‌خصوص تصمیمات خوبی گرفته شد، اما متأسفانه به دلیل بروکراسی اداری، از سال گذشته تا کنون انجام نشده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها