فرمانده دانشگاه علوم پزشکی آجا عنوان کرد؛

تشکیل هسته فکری بیوالکترومغناطیس در حوزه طب نظامی

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه طب نظامی گفت: در حوزه بیوالکترومغناطیس به دنبال تشکیل هسته فکری با حضور متخصصان و پژوهشگران هستیم.
کد خبر: ۳۸۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 18February 2020

تشکیل هسته فکری بیوالکترومغناطیس در حوزه طب نظامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم پزشک «رامین حمیدی فراهانی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی آجا صبح امروز (سه‌شنبه) در دومین کنگره ملی بیوالکترومغناطیس فرصت‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۲ با تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ارتش در حوزه‌های پزشکی، پیراپزشکی، طب هوافضا، پرستاری و همچنین دیگر رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی، نیروی انسانی متخصص تربیت می‌کند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به پیشرفت مستمر تکنولوژی، گفت: ما به‌عنوان یک مجموعه پزشکی با تلاش مواردی را که با سلامت نیروی انسانی و ارتقای سلامت جمعی ارتباط دارد، در حوزه تکنولوژی شناسایی کرده‌ایم و حرکت در این مسیر را جزء وظایف خود می‌دانیم.

امیر حمیدی فراهانی با بیان اینکه امروز مسئله بیوالکترومغناطیس به نوعی با زندگی روزمره انسان‌ها عجین شده است، عنوان کرد: همه ما در معرض این جریان و امواج آن هستیم؛ مثلا موبایل و امواج آن، دستگاه ماکرویو و امواج آن همگی بر ساختار ایمنی بدن انسان تأثیرگذار هستند.

وی همچنین گفت: البته همین پیشرفت‌های تکنولوژیکی امروز به کمک علم پزشکی آمده و سبب شده است تا روند‌های تشخیص بیماری یا حتی مراحل درمانی با سرعت شایانی پیش رود.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی آجا اظهار داشت: از جذابیت‌های حوزه بیوالکترومغناطیس ورود به حوزه دفاعی است که در این رابطه می‌توان به جنگ‌های شناختی و تغییرات الگو‌های خواب در نیرو‌های نظامی اشاره کرد.

حمیدی فراهانی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا آگاهی نیرو‌های مسلح را در این رابطه افزایش دهیم، بیان کرد: در حوزه بیوالکترومغناطیس به دنبال تشکیل هسته فکری با حضور متخصصان و پژوهشگران هستیم تا یک کار مستمر در این حوزه، تا رسیدن به نتیجه ایجاد شود؛ لذا در این رابطه تحقیقات بسیار وسیعی را پیش رو داریم تا نیازمندی‌هایی که در این حوزه داریم را بتوانیم با قدرت پوشش دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها