اردن:

جامعه بین‌الملل با اقدامات نامشروع و غیرقانونی «اسرائیل» مقابله کند

سخنگوی وزارت خارجه اردن، آغاز اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تل آویو به قدس را محکوم و تأکید کرد این اقدام، نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.
کد خبر: ۳۸۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 18February 2020

جامعه بین‌الملل با اقدامات نامشروع و غیرقانونی «اسرائیل» مقابله کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن نسبت به تحرکات خصمانه جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطین واکنش نشان داد.

الفایز با انتشار بیانیه‌ای آغاز ریل‌گذاری قطار سریع‌السیر توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. این قطار، تل‌آویو را به قدس اشغالی وصل خواهد کرد و ایستگاه‌هایی نیز در این مسیر، احداث خواهد شد.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از الفایز گزارش داد که «این اقدام، یکجانبه است و نقش آشکار حقوق بین‌الملل، حقوق بشر بین‌الملل، قطعنامه‌های سازمان ملل و یونسکو به شمار می‌رود».

وی خاطر نشان کرد که باید رژیم صهیونیستی را مقید کرد و آن را به موجب حقوق بین‌الملل، یک قدرت اشغالگر به شمار آورد.

اردن تأکید کرد که بر اساس حقوق بین‌الملل، قدس شرقی، اراضی است که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده است و نباید ماهیت و هویت آن از بین برود و به وضعیت تاریخی و قانونی موجود در آن احترام گذاشته شود.

وزارت خارجه اردن از جامعه بین‌الملل خواست که با اقدامات «نامشروع و غیر قانونی» رژیم صهیونیستی مقابله کند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که ریل‌گذاری این مسیر را آغاز کرده است.

‎ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشتم بهمن ماه جاری، از طرح صلح تحمیلی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد که بر اساس آن، قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این در حالی است که مردم فلسطین، قدس شرقی را پایتخت کشور خود می‌دانند. بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل نیز، رژیم اسرائیل، هیچ حاکمیتی بر قدس ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها