هیأتی از اتحادیه میهنی برای گفت‌وگو بر سر تشکیل کابیه عراق وارد بغداد شد

هیأتی متشکل از چند نفر از اتحادیه میهنی کردستان عراقی برای گفت‌وگو بر سر تشکیل کابینه به بغداد سفر کرد.
کد خبر: ۳۸۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ - 18February 2020

هیأتی از اتحادیه میهنی برای گفتگو بر سر تشکیل کابیه عراق وارد بغداد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، هیأتی از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برای گفت‌وگو با «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر این کشور بر سر تشکیل کابینه جدید به بغداد سفر کرده است.

«هاوکار الجاف»، عضو این حزب، سه‌شنبه به «بغداد الیوم» گفت که این هیأت به ریاست «لاهور شیخ جنگی» بوده و «آلا طالبانی» و «سعد احمد بیره» از اعضای این حزب در این سفر وی را همراهی می‌کنند.

به گفته این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق، هیأت اعزامی از سلیمانیه به بغداد، قرار است با علّاوی و رهبران ائتلاف‌های سیاسی بر سر موضوع تشکیل کابینه وی رایزنی و گفتگو کند.

الجاف همچنین از انتخاب جنگی و «بافِل طالبانی» به عنوان رؤسای مشترک اتحادیه میهنی خبر داد و گفت که شورای رهبری حزب امروز با ۹۱ رأی هر دوی این افراد را به عنوان رئیس مشترک انتخاب کرده است.

محمد توفیق علاوی، سیاستمدار شیعه عراق ۱۲ بهمن ماه از سوی «بَرهم صالح»، رئیس جمهور این کشور مأمور به تشکیل کابینه شد. قرار است او طی روز‌های آینده کابینه خود را برای رأی‌گیری به پارلمان معرفی کند؛ انتخاب وزرای مورد قبول احزاب سیاسی از یک طرف و معترضان عراقی از سوی دیگر، بزرگترین چالش او است.

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه از ابتدای انتخاب خود در این سمت، قول داده کابینه‌ای با وزرای مستقل، فراجناحی و پاک‌دست تشکیل دهد و در راستای تحقق مطالبات معترضان گام بردارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار