عبدالله:

ما پیروز انتخابات هستیم/ دولت فراگیر تشکیل می‌شود

رهبر تیم ثبات و همگرایی در یک نشست خبری که دقایقی پیش در کابل برگزار شد، گفت: ما حکومت فراگیر را تشکیل می‌دهیم و متقلبان رو سیاه تاریخ هستند.
کد خبر: ۳۸۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 18February 2020

ما پیروز انتخابات هستیم/ دولت فراگیر تشکیل می‌شودبه گزارش گروه ببین‎الملل دفاع‌پرس، «عبدالله عبدالله» رهبر تیم ثبات و همگرایی در یک نشست خبری که دقایقی پیش در کابل برگزار شد، گفت: ما حکومت فراگیر را تشکیل می‌دهیم و متقلبان رو سیاه تاریخ هستند.

عبدالله در این همایش خود را پیروز اعلام کرد و افزود: نتایج امروز کودتا علیه دموکراسی بوده و من آن را نمی‌پذیرم.

وی با بیان اینکه نتایج انتخابات دزدی، کودتا علیه مردم‌سالاری و خیانت به رای مردم بود، ادامه داد: تیم ثبات و همگرایی برنده انتخابات بر اساس «آراء پاک» است و ما «پیروزی» خود را اعلام می‌کنیم.

عبدالله عبدالله در جمع هوادارن خود تاکید کرد که بر اساس آرای بایومتریک‌شده پیروز انتخابات است و حکومت فراگیر را تشکیل خواهد داد.

وی همچنین گفت که تیم ثبات و همگرایی به‌عنوان یک تیم مسوولیت پذیر، تمام کوشش‌های خود را انجام داد تا روند انتخابات مطابق قانون، با شفافیت و عدالت به پیش برود.

عبدالله خاطرنشان کرد: کسانی که در کمیسیون‌های انتخاباتی در ازای پول، تطمیع شده و تحت هر شرایط دیگر در این روند خیانت کردند، «واقعا خیانت ملی» را انجام داده‌اند و مردم افغانستان آن‌ها را فراموش نخواهند کرد.

ریاست اجراییه افغانستان تصریح کرد: از همه کسانی که به مردم‌سالاری، به آینده سالم کشور و حقوق شهروندی و تعیین سرنوشت از طریق رای باور دارند، می‌خواهم که در برابر «نتیجه تقلبی» بایستند شوند و آن را نپذیرند.

این در حالی است که امروز سه‌شنبه (۲۹ دلو) کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اشرف غنی را پیروز چهارمین دور از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار