نیرو‌های مردمی یمن با نظامیان سعودی در شرق این کشور درگیر شدند

منابع محلی در شرق یمن از ووقع درگیری و تیراندازی بین قبائل المهره این کشور با نظامیان ائتلاف سعودی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ - 19February 2020

نیرو‌های مردمی یمن با نظامیان سعودی در شرق این کشور درگیر شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، احساسات ضد اشغالگران در بین مردم شرق یمن با برملا شدن سیاست‌های استعماری سعودی و اماراتی در این کشور، روز به روز بیشتر می‌شود.

منابع محلی در استان المهره، بزرگترین استان یمن (واقع در شرق و هم‌مرز با عمان) می‌گویند به دنبال تحولات چند روز گذشته در این استان، نیرو‌های قبائل المهره به حالت آماده درآمده‌اند و شمار قابل توجهی از آن‌ها برای مقابله با نیرو‌های سعودی جمع شده‌اند.

منبعی یمنی در این استان به شبکه المیادین لبنان چهارشنبه شب گفت که اجتماع نیرو‌های قبایل المهره بعد از آن صورت می‌گیرد که نظامیان سعودی به شهروندان یمنی در شهرستان «شحن» حمله کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. به گفته او، بین قبایل المهره یمن و نظامیان سعودی در این شهرستان درگیری و تیراندازی رخ داده است.

این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که نیرو‌های مسلح قبایل المهره کنترل گذرگاه مرزی «شحن» - میان یمن و سلطنت عمان را به دست گرفتند و مانع از ورود مسؤولان سعودی به آن شدند، کسانی که عملیات نظارت بر امور گمرکی را در آنجا انجام می‌دهند.

استان المهره بیش از دو سال است که با استقرار نظامیان سعودی در این استان، هر از گاهی شاهد برگزاری تظاهرات ضدی سعودی بوده است. ائتلاف سعودی-اماراتی سال گذشته نیرو‌های زیادی در این استان، پیاده کرده است که باعث اعتراض ساکنان این استان شده است.

عربستان سعودی بیش از یک سال و نیم است که قصد دارد یک خط لوله نفتی از منطقه «الخرخیر» واقع در جنوب این کشور به بندر یمنی «نشطون» واقع در ساحل دریای عرب احداث کند. این مسئله در کنار تلاش امارات برای سیطره بر جزائر جنوبی از جمله جزیره سُقطری باعث شده است که یمنی‌ها درباره نیات ادعایی ائتلاف سعودی مشکوک شوند و به حضور نظامیان این ائتلاف معترض شوند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار