فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع) عنوان کرد؛

لزوم تبیین حماسه دفاع مقدس برای نسل جوان

امیر محمدحسین مستشاری گفت: باید فداکاری‌ها و رشادت­‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان را برای نسل امروز تبیین کرد تا از تحریف این دوران پرافتخار جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۸۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ - 20February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدحسین مستشاری» فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌­الائمه (ع) با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار و گفت­‌وگو کرد.

امیر مستشاری در این دیدار اظهار داشت: برای استفاده از تجربیات دفاع مقدس و همچنین توجه به مطالبه‌­گری جوانان، باید با حفظ قداست دفاع مقدس و توجه به نقاط قوت این حماسه عظیم، به نقاط ضعف آن پرداخته شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی علیرغم همه محدودیت­‌ها، در جنگ تحمیلی به عنوان یک جنگ نامتقارن، پیروز میدان شد و ارتش عراق به عنوان متجاوز شناخته شد.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: باید فداکاری‌ها و رشادت­‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان را برای نسل امروز تبیین کرد تا از تحریف این دوران پرافتخار جلوگیری شود.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌­الائمه (ع) بر پاسخگویی به شبهات در خصوص دفاع مقدس در فضای مجازی با تکیه به مستندات تأکید کرد.

وی در پایان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس و همچنین دبیری کمیته اسناد دفاع مقدس کنگره 18 هزار شهید استان اعلام کرد.

کنگره شهدا کلان رویداد فرهنگی است

سردار یوسفعلی‌­زاده نیز در این نشست با اشاره به برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی در سال 1400 ابراز داشت: هر استانی که میزبانی برگزاری کنگره شهدا را بر عهده دارد فعالیت­‌های آن استان در مناسبت­‌های مختلف تحت تأثیر این کنگره قرار می‌­گیرد؛ بر همین اساس کنگره شهدا، یک کلان رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.

وی در ادامه در خصوص ساختار کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی توصیحاتی ارائه کرد و افزود: کنگره شهدای استان که فعالیت خود را از مهر سال جاری آغاز کرده از 20 کمیته تخصصی تشکیل شده است.

این مسئول ادامه داد: ریاست کمیته اسناد دفاع مقدس به عنوان یکی از کمیته‌­های بیست­‌گانه کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی بر عهده اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان است و دبیری آن را فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع) عهده­‌دار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تصریح کرد: این کمیته، مرکز ساماندهی تولیدات کنگره شهدای استان است که در بخش نرم­‌افزاری و اسنادی کمیته­‌های دیگر را پشتیبانی می­‌کند؛ بر همین اساس کمیته اسناد دفاع مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یوسفعلی­‌زاده تأکید کرد: نگاه شورای عالی سیاست­گذاری کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی به کمیته اسناد دفاع مقدس، مطالبه­‌گرانه است؛ لذا مأموریت این کمیته باید با جدیت پیگیری شود و تحقق این مهم، نیازمند همکاری بیش از پیش لشکر 77 پیروز ثامن‌­الائمه (ع) است.

این مسئول بیان داشت: کمیته اسناد دفاع مقدس علاوه بر مدیریت داشته­‌های اسنادی، باید نسبت به جمع­‌آوری بخشی از اسناد که در اختیار رزمندگان دفاع مقدس و دستگاه­‌ها و ساختارهاست اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد که کمیته اسناد دفاع مقدس کنگره 18 هزار شهید استان پیشتازتر از دیگر کمیته­‌ها نقش خود را ایفا کند.

یوسفعلی‌­زاده در پایان سخنانش پیگیری جدی مأموریت کمیته اسناد دفاع مقدس و همچنین معرفی نمایندگی از ارتش به کمیته­‌های مختلف کنگره شهدای استان را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار