تحرکات القاعده برای تسلط دوباره بر مرکز استان حضرموت در شرق یمن

گروهک «القاعده» نیروهای خود را در منطقه‌ای کوهستانی نزدیک به مرکز استان حضرموت در شرق یمن مستقر کرده و دنبال تسلط بر این شهر است.
کد خبر: ۳۸۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ - 20February 2020

تحرکات القاعده برای تسلط دوباره بر مرکز استان حضرموت در شرق یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز شهر «المکلا» (Al Mukalla) مرکز استان «حضرموت» در شرق یمن شاهد تحرکات نظامی بی سابقه‌ای بود.

وبگاه «الخبر الیمنی» در گزارشی در این باره نوشت: همزمان با خبرهایی درباره آغاز اقدام القاعده برای محاصره پایتخت اداری مناطق ساحلی تحت تسلط نیروهای اماراتی، نیروهای نظامی منطقه دوم نظامی، بخش غربی المکلا را بستند و مواضع و ایست‌های تفتیشی جدید در منطقه ابن سینا ایجاد کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مذکور معروف به «النخبه الحضرمیه» که توسط امارات آموزش دیده‌اند بامداد امروز در مناطق یادشده مستقر شدند.

الخبر الیمنی افزود، این اقدامات پس از آن انجام شد که گروهک القاعده بار دیگر عناصر خود را در منطقه «الخمر» مستقر کرد، الخمر منطقه‌ای کوهستانی و مشرف بر المکلاست که طی دهه‌های گذشته معروف به این بوده که اردوگاه القاعده است.

ترس و بیم امارات پس از آن بیشتر شده که خبرهایی مبنی بر بازگشت «خالد باطرفی» به مأرب منتشر شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند باطرفی تسلط بر المکلا را بازپس گیرد. شهری که در حال حاضر امارات آن را پایگاه نظامی نیروهای خود می‌داند.

پس از شکست سنگین ائتلاف متجاوز در جبهه «نهم» که منجر به پاکسازی کامل نهم و آزادسازی بخش‌های زیادی از استان‌های مأرب و الجوف (در شمال یمن) به دست ارتش یمن شد، حالا ائتلاف سعودی دست به دامن تروریست‌های «القاعده» شده است.

شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد، به فرماندهی «ابوهاجر الحضرمی» بیش از ۲۵۰ تروریست القاعده از استان «حضرموت» در شرق یمن به مأرب آورده شده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار