هیل:

اسرائیل در عملیات ترور سردار سلیمانی مشارکت داشت

یک پایگاه نزدیک به کنگره آمریکا مشارکت رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی آمریکا برای ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأیید کرده است.
کد خبر: ۳۸۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ - 20February 2020

اسرائیل در عملیات ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه نزدیک به کنگره آمریکا پنجشنبه با ارائه جزئیاتی جدید از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی را تأیید کرده است.

پایگاه «هیل» نوشته عملیات ترور سردار سلیمانی علاوه بر پایش ماهواره‌ای از بالا نیازمند دریافت اطلاعات از مخبرانی در روی زمین بوده است.

طبق این گزارش، از آنجا که قرار بوده هواپیمای سردار سلیمانی وارد بغداد شود لازم بوده افرادی در روی زمین تأیید کنند که فردی که از هواپیما خارج شده ایشان بوده است.

هیل نوشته آمریکا با کمک اسرائیل، شبکه‌هایی برای انجام این کار داشته است. آمریکا هنگام ورود سردار سلیمانی به بغداد، سه پهپاد را برای انجام این عملیات تروریستی به کار گرفته است که علت آن این بوده که در صورتی که دو پهپاد نقص مکانیکی پیدا کنند یا مورد هدف قرار گیرند آمریکا هنوز یک پهپاد دیگر برای پیشبرد عملیات داشته باشد.

ترور سردار سلیمانی

الحشد الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی‌ماه از شهادت سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله پهپادی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

پنتاگون در آن بیانیه مدعی شده بود: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی اثبات‌نشده گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیرو‌های آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها